تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۱
جالب است ۰
بیژن مقدم گفت: پرسش من این است که اگر قرار بود آقای زاهدی‌وفا به عنوان وزیر کار معرفی شوند، چرا بعد از سه ماه و وقتی که دیگر مهلت قانونی دولت برای ارائه وزیر پیشنهادی در حال اتمام است، این کار انجام شد؟
بیژن مقدم: چرا دولت دقیقه 90 وزیر پیشنهادی کار را معرفی کرد؟
به گزارش مردم فردا،رئیس‌جمهور وزیر پیشنهادی کار را معرفی کرد تا شاید بعد از سه ماه بی‌وزیری وزارت کار، این وزارتخانه مهم دارای وزیر شود.

بیژن مقدم، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «پرسش من این است که اگر قرار بود آقای زاهدی‌وفا به عنوان وزیر کار معرفی شوند، چرا بعد از سه ماه و وقتی که دیگر مهلت قانونی دولت برای ارائه وزیر پیشنهادی در حال اتمام است، این کار انجام شد؟ چرا دقیقه90؟ اما مسئله دیگر آن است که هنوز درباره وزیر قبلی کار سوالات بی‌پاسخی وجود دارد که دولت به آنها پاسخ نداده است. اینکه دقیقا چرا استعفا داد یا چرا مجبور به استعفا شد؟ آیا عملکرد ضعیفی داشت به این دلیل باید استعفا می‌داد؟ یا آنکه وزارتخانه مهمی چون کار برای او بزرگ بود؟ دلیلش چه بود؟»

او ادامه داد: «حالا فرض کنیم وزیر قبلی ناتوان از اداره محوله بود و اکنون آقای زاهدی‌وفا آمده است تا کارها به خوبی مدیریت کند. دولت باید در مقابل نمایندگان مجلس این برتری را ثابت کند و باید ثابت کند که واقعا دارای همان ویژگی‌ها و تعابیری است که آقای رئیس‌جمهور درباره این فرد مطرح کرده است».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «نمایندگان باید با دقت کامل  بدون هرگونه ملاحظه شایستگی آقای زاهدی‌فا را بررسی کند و در صورت عدم رأی اعتماد دولت باید فرد دیگری را پیشنهاد دهد».

مقدم در پایان گفت: «من شناخت زیادی از آقای زاهدی‌وفا ندارم. دولت می‌گوید جریان جدیدی از مدیریت را معرفی کرده‌ام و از این شرایط با عنوان جوانگرایی یاد می‌کند و نمی‌خواهد دنبال افراد سن‌وسال‌دار که شاید انگیزه لازم را نداشته باشند، برود. به هر حال این نوع نگاه دولت است و باید دید چه قدر می‌تواند موافق باشد».
https://mardomefarda.ir/vdcizuaz.t1arw2bcct.html
منبع : فردا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما