تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۹
جالب است ۰
گزینه احتمالی جانشینی نخست وزیر انگلیس، در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز این کشور وعده‌ داد که برای مقابله با هزینه بالای انرژی به سرعت وارد عمل شود.
آخرین وعده‌های «تراس» در آستانه معرفی نخست وزیر آینده انگلیس
به گزارش مردم فردا،به نقل از گاردین، لیز تراس، وزیر خارجه فعلی و جانشین احتمالی بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، متعهد شد تا در صورت نشستن بر کرسی نخست وزیری، «بلافاصله برای حل مشکل هزینه بالای انرژی در این کشور اقدام کند.»

تراس در مقاله‌ای نوشت که برنامه وی برای مقابله با هزینه بالای انرژی در کشور انگلیس، در نخستین هفته کاری وی در کسوت نخست وزیر اعلام و در ماه سپتامبر و همزمان با نشست تعیین بودجه سال مالی، پیگیری خواهد شد.

تراس در این مقاله نوشت: انگلیس درباره عرضه انرژی در بلندمدت، باید تصمیمات دشواری بگیرد و اطمینان حاصل کند که هر پاییز و زمستان در این وضعیت نباشیم. علاج‌های موقتی و انداختن مسئولیت به دوش دیگران، دیگر کارساز نیست.

وزیر خارجه انگلیس باردیگر از ارائه جزئیات درباره برنامه خود طفره رفت اما از افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی هسته‌ای حمایت کرد و با ابراز امیدواری نسبت به انجام اقدامات تازه برای حفاری در دریای شمال، استفاده از روش «فِرَکینگ» برای استخراج گاز شِیل را تایید کرد.

تراس در ادامه اظهار داشت: اینکه بتوانیم زندگی در کشور را ارزان‌تر، خلاقانه‌تر و پویاتر کنیم، یک فرصت است.

وی همچنین متعهد شد که تا پایان سال ۲۰۲۳، «بار سنگین قوانین اتحادیه اروپا» را از دوش انگلیس بردارد.

به نوشته نشریه تایمز، تراس قصد دارد تا برخی از مزایای کارگری ازجمله طول هفته کاری و تعطیلات کاری که توسط اتحادیه اروپا وضع شده را حذف کند.

وی در ادامه این مقاله آورده است: اقتصاد ما به اندازه‌ای که باید و شاید، رقابتی، پویا و مولد نیست. ساماندهی امور، زمان خیلی زیادی می‌طلبد؛ کسب و کارها و خانواده‌ها اغلب تصور می‌کنند که روزگارشان به بطالت می‌گذرد. مالیات ما بسیار سنگین است. باید برای پیش راندن اقتصاد و جذب سرمایه‌گذاری تجاری، اصلاحات را در اولویت قرار دهیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه تلاش‌هایش برای توسعه اقتصاد، تاثیر آنی نخواهد داشت، گفت که برای حصول اطمینان از اینکه خانواده‌ها و کسب و کارها این زمستان و زمستان بعدی را از سر می‌گذرانند، اقدامات قاطعانه اتخاذ خواهد کرد.

نخست وزیر آینده انگلیس با چالش‌های سختی همچون بحران انرژی، افزایش افسار گسیخته هزینه‌های زندگی و تورم بی‌سابقه روبرو خواهد بود.

براساس برآوردها، تراس برای نشستن بر مسند قدرت در انگلیس، از بخت بیشتری برخوردار است اما طرفداران رقیب وی یعنی ریشی سوناک، نیز نسبت به نتیجه انتخابات ناامید نیستند. گفتنی است طبق جدول زمان‌بندی، نخست وزیر جدید انگلیس فردا دوشنبه ۱۴ شهریور معرفی می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdcba9b8.rhb8zpiuur.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین