تاریخ انتشار :شنبه ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۱
جالب است ۰
منابع عراقی امروز شنبه به توافقات انجام شده در چارچوب هماهنگی برای تعویق جلسات پارلمان عراق پس از پایان اربعین اشاره کردند.
توافق درباره تعویق جلسات پارلمان عراق به پس از اربعین
به گزارش مردم فردا،رهبران چارچوب هماهنگی درباره تعویق از سرگیری جلسات پارلمان عراق پس از پایان مراسم اربعین امام حسین(ع) توافق کردند.

یک منبع مسئول در چارچوب هماهنگی امروز شنبه به ایرث نیوز گفت: رهبران چارچوب هماهنگی شیعی در جریان نشست خود بر تعویق جلسات پارلمان تا پایان مراسم اربعین توافق کردند.

این منبع که نامش را فاش نکرد در ادامه افزود: علت تعویق، ممانعت از بروز از رخدادی است که بر مراسم میلیونی اربعین تاثیر بگذارد. پس از پایان مراسم اربعین جلسات از سرگرفته خواهد شد و روند تشکیل دولت جدید دنبال خواهد شد.

تاکید مجدد چارچوب هماهنگی بر نامزدی السودانی
«حسین مردان» از نمایندگان پارلمان عراق اعلام کرد برگزاری جلسات پارلمان عراق به بعد از اربعین امام حسین علیه السلام موکول خواهد شد.

وی افزود در عین حال تاکید می‌کنیم که گفتگوها با فراکسیون‌های دیگر درباره تشکیل دولت و تماس‌ها با کردها با هدف تسریع در معرفی نامزد ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد.

این عضو چارچوب هماهنگی گفت ما همچنان بر معرفی محمد شیاع  السودانی برای تصدی نخست وزیری تاکید می‌کنیم.

تدارک ویژه تسهیل عبور  مروز زائران اربعین در ذی قار
خبر دیگر درباره اربعین اینکه «موید حمید» از مسئولان راهنمایی و رانندگی استان ذی قار عراق اعلام کرد که طرح ویژه اربعین تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: اداره راهنمایی و رانندگی ذی قار تمام توان خود را به کار بسته است و 45 واحد برای ساماندهی عبور و مرور در مسیرهای زائران اربعین از جنوب تا شمال استان مستقر شده‌اند.

وی به اختصاص یکی از لاین های خیابانهای اصلی به زائران و لاین دیگر به عبور و مرور وسایل نقیله اشاره کرد.

عشیره ای که 112 سال است به زائران امام حسین(عَ) خدمات رسانی می‌کند
از سوی دیگر خبرگزاری نون از عشیره بصراوی خبر داد که بیش از 112 سال است که مراسم اربعین را زنده می دارند.

افراد این عشیره بیش از یک قرن با بیش از 50 خانه و و 150 خادم از عشیره از سالخورده گرفته تا مرد و زن و جوان و کودک به زائران امام حسین(ع) خدمات رسانی می کنند.

نام موکب آنها ابوالفضل العباس(ع) است و در جاده بغداد در منطقه کرمه در خدمت زائران سیدالشهداء هستند.
این موکب به دست اجداد آنها ایجاد شده است و فرزندان و نوه‌ها این مسیر را در خدمت زائران امام حسین(ع) ادامه داده تا به کودکان و نوجوانان آنها رسیده است.

این عشیره در سال 1910 مضیف ابوالفضل العباس(ع) را در منطقه «الشهله » در استان بصره راه اندازی کردند. «عبدالفته المشرفاوی» 57 ساله درباره تاریخ عشیره خود در خدمت به امام حسین(ع) می گوید: از 112 سال پیش خدمات رسانی به زائران شروع شده است و این از طریق برگزاری مجالس حسینی و غذا دادن و نوشیدنی به زائران بوده است.
https://mardomefarda.ir/vdcaion6.49n6y15kk4.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین