تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به گفت: کشتی ۶۷درصد مدال‌های المپیک را به خود اختصاص داده و این قابلیت را دارد تا تنها در دو دوره المپیک، ۱۱ طلا کسب کند.
دبیر: کشتی قابلیت کسب ۱۱ طلا را در ۲ دوره المپیک دارد
به گزارش مردم فردا،علیرضا دبیر در ابتدای مراسم اهدای مدال کمیل قاسمی که با حضور رییس سابق کمیته ملی المپیک در خانه کشتی شهید صدرزاده برگزار شد، اظهار داشت: امروز یازدهمین مدال طلای کشتی ایران در المپیک، توسط رضا صالحی امیری(ئیس سابق کمیته ملی المپیک) به کمیل قاسمی اهدا شد. حیف است کشتی ایران در ۶٠ تا ۷٠ سال فقط ۱۱ مدال بگیرد؛ درحالیکه این قابلیت را داریم که در دو المپیک ۱۱ مدال طلا کسب کنیم. 
وی ادامه داد:  امثال منصور برزگر، علیرضا حیدری، عباس جدیدی که به جرات بعد از انقلاب با فاصله بهترین آزادکار است یا رضا یزدانی چرا باید برایش آن اتفاقات می افتاد؟! همه این‌ها می‌توانستند طلای المپیک بگیرند. این اعتقاد من است کشتی می‌تواند به این جایگاه برسد. هم تیم کشتی آزاد و هم فرنگی، از نظر مدال و سهمیه المپیک بهترین بودند.
دبیر افزود: کشتی در بازی‌های کشورهای اسلامی حتی از وزنه برداری بهتر نتیجه گرفت و تیم دوم و سوم ما آن مدال‌ها را در قونیه گرفتند. ۸ طلا و ۱۶ مدال را در کشورهای اسلامی گرفتیم. از یک جایی به بعد اشتباه داوری هم شروع می‌شود که همه مدال‌ها را یک تیم نگیرد.  
وی تصریح کرد: همه روسای فدراسیون‌ها اشتباه می‌کنند و فقط دو ساعت تمرین بچه‌ها را می‌بینند درحالی که اصل قضیه آن ۲۲ ساعت است. خواب خیلی مهم است، اگر مدال المپیک می‌خواهیم الان وقتش هست. باید گفت که ۹٠ درصد مدال‌ها را کشتی‌گیران زیر ۲۳ سال می‌گیرند. ۶۷ درصد مدال‌های المپیک را کشتی گرفته است. من المپیک را می‌بینم. عدالت و برابری نیست، یکی باید یک بودجه بگیرد و تیم دیگر یک میزان دیگر.  
رئیس فدراسیون کشتی با قدردانی از صالحی امیری گفت: ما در المپیک بد آوردیم، علی گرایی باید طلا می‌گرفت، ساروی طلا روی سینه‌اش بود، حسن یزدانی به طلا می‌رسید، باید سه طلا می‌گرفتیم. محمدحسین محمدیان باید برنز می‌گرفت. خوشحالم از اینکه کمیل به حقش رسید و روسیاهی ماند برای آنها که می‌گفتند ما نمی‌خواهیم او مدال طلا بگیرد.  
در مراسم امروز که «محمود خسروی‌وفا» رئیس جدید کمیته ملی المپیک نیز در آن حضور داشت، مدال طلای کشتی آزاد وزن ۱۲۰ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بعد از گذشت یک دهه امروز طی مراسمی به طور رسمی به کمیل قاسمی اهدا شد.
https://mardomefarda.ir/vdcipvaz.t1azq2bcct.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما