تاریخ انتشار :چهارشنبه ۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۵
جالب است ۰
نخست‌وزیر عراق تهدید کرد در صورت ادامه درگیری‌ها و هرج و مرج از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.
نخست‌وزیر عراق: در صورت ادامه هرج و مرج کناره‌گیری می‌کنم
به گزارش مردم فردا،مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق شامگاه سه‌شنبه تهدید کرد چنانچه هرج و مرج‌ و درگیری‌ها ادامه داشته باشند از سمتش کناره‌گیری خواهد کرد.

الکاظمی که بعد از یک هفته آشوب‌های مرگبار در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد گفت: «هشدار می‌دهم از این به بعد اگر [آشوبگران] بخواهند به ایجاد هرج و مرج، درگیری، تفرقه و اختلاف‌افکنی ادامه دهند و به ندای منطق گوش ندهند من به وظایف اخلاقی و میهن‌پرستانه خود عمل کرده و در زمان مناسب از سمت [نخست‌وزیری] کناره‌گیری خواهم کرد.» 

نخست‌وزیر عراق در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که دولت تحقیقاتی را برای شناسایی عاملان تیراندازی در منطقه سبز بغداد و همچنین عوامل حمله خمپاره‌ای به نظامیان عراقی آغاز کرده است.

روز دوشنبه، پس از اعلام کناره‌گیری «سید مقتدی الصدر» رهبر جریان صدر از سیاست، حامیان این جریان در منطقه سبز در دسته‌های پراکنده در خیابان‌های مختلف به راه افتادند و وارد ساختمان‌های دولتی و حاکمیتی عراق شدند.

پس از تداوم اغتشاشگری آشوبگران حامی جریان صدر در بغداد و ورود گروه نظامی «سرایا السلام» وابسته به این جریان به درگیری‌ها، حملات راکتی و تیراندازی‌ها در نزدیکی منطقه سبز آغاز شد.

جریان صدر از بیش از یک ماه گذشته به دلیل اختلافات سیاسی، طرفدارانش را به تظاهرات در عراق فراخوانده است.

سید مقتدی الصدر رهبر جریان صدر عراق روز سه‌شنبه با حضور در یک نشست خبری در محل اقامتش در نجف اشرف، به ناآرامی‌ها و درگیری‌های خونین دیروز و امروز در عراق واکنش نشان داد و  گفت که اگر آنها در عرض ۶۰ دقیقه از اماکن حکومتی خارج نشوند او از جریان صدر خارج خواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcexv8z.jh8zwi9bbj.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین