تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۱
جالب است ۰
کاخ کرملین اعلام کرد در گفتگوی مجازی روسای جمهور آمریکا و روسیه مواضع دو کشور در قبال اوکراین تشریح شد.
استقبال روسیه از ادامه گفتگوها با آمریکا درباره بحران اوکراین
به نقل از خبرگزاری رویترز، یوری اوشاکوف، دستیار کاخ کرملین پس از گفتگوی دو ساعته میان جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهور آمریکا و روسیه گفت: به سختی می‌توان انتظار پیشرفت‌های ناگهانی میان دو طرف را داشت، اما روسای جمهور تمایل دارند برای بحث‌های جدی درباره اوکراین گفتگو‌ها ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: گفتگوهای سازنده و خوبی میان دو طرف انجام شد ولی برای رسیدن به توافق فعلاً راهی طولانی در پیش است. پیشنهاد مناسبی است که این گفتگو‌ها ادامه پیدا کند.

در بیانیه کرملین آمده است: پوتین تمامی اتهامات علیه روسیه مبنی بر انجام تحرکات نظامی در مرز‌های اوکراین را به شدت تکذیب کرده است.
در ادامه این بیانیه همچنین عنوان شده است: بایدن احتمال تحریم کشور‌های غربی علیه روسیه در صورت درگیری نظامی با اوکراین را دوباره تکرار و مسکو را به اعمال رفتار‌های تهدیدآمیز متهم کرد.

پوتین در پاسخ به اتهامات آمریکا گفت در واقع این ناتوست که با اعمال رفتار‌های خطرناک در پی فتح خاک اوکراین است و در حال ایجاد یک پتانسیل نظامی در نزدیکی مرز‌های ماست.

در بیانیه کرملین همچنین عنوان شده است: روسیه به طور جدی علاقه‌مند به دریافت تضمین‌های قابل اعتماد و قانونی برای مقابله با نیرو‌های ناتو در برابر پیشروی هایش به سمت شرق است.

آمریکا و روسیه ماه هاست بر سر موضوع اوکراین با یکدیگر اختلافات اساسی دارند. آمریکا روسیه را به تلاش برای حمله نظامی علیه اوکراین متهم می‌کند، ولی مسکو این اتهامات را به شدت تکذیب می‌کند.

جان مرشایمر، سردمدار رئالیسم تهاجمی و یکی از بزرگترین استراتژیست های جهان در کتاب توهم بزرگ خود می گوید تلاش احمقانه آمریکا و کشورهای غربی برای گسترش ناتو و اتحادیه اروپا به مرزهای روسیه اصلی ترین دلیل بروز بحران اوکراین است. وی بر این باور است قدرت های بزرگ همواره نسبت به مرزهای خود حساسیت دارند و واشنگتن و متحدانش نباید با تلاش برای عضویت اوکراین در ناتو باعث تحریک روسیه شوند.
https://mardomefarda.ir/vdcc.4qsa2bqssla82.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین