تاریخ انتشار :سه شنبه ۸ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
سخنگوی سفارت چین در آمریکا اعلام کرد: فروش تسلیحات نظامی واشنگتن به تایوان اصل چین واحد را نقض می‌کند و پکن قاطعانه اقدامات لازم را برای حفظ حاکمیت و امنیتش انجام خواهد داد.
چین: آمریکا فوراً فروش سلاح به تایوان را متوقف کند
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، «لی پنگیو»، سخنگوی سفارت چین در واشنگتن از دولت آمریکا خواست فوراً فروش تسلیحات نظامی به تایوان را متوقف کند.

لی پنگیو دراین‌باره گفت: به منظور خودداری از افزایش بیشتر تنش‌ها در منطقه، آمریکا فوراً قراردادهای نظامی با تایوان را لغو کند.

این مقام دولت چین در ادامه تأکید کرد: فروش تسلیحات نظامی آمریکا به تایوان شدیداً اصل چین واحد و تفاهم‌نامه سه‌جانبه آمریکا-چین را نقض و نیروهای جدایی‌طلب را تشویق می‌کند و موجب افزایش تنش‌ها در تنگه تایوان می‌شود.

وی هچنین تأکید کرد چین همچنان به اقدامات قاطعانه و موثر برای حفاظمت از حاکمیت و منافع امنیتی‌اش ادامه خواهد داد.

ساعاتی پیش رسانه‌های آمریکا اعلام کردند که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به دنبال کسب موافقت کنگره این کشور برای فروش ۱.۱ میلیارد دلاری تسلیحات به تایوان است. این بسته تسلیحاتی شامل ۶۰ موشک ضد کشتی از نوع هاربون به ارزش ۳۵۵ میلیون دلار و ۱۰۰ موشک راهبردی هوا به هوا می‌شود.

دور تازه تنش‌ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به‌رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مردادماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» است.

به فاصله کمتر از دو هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانای آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه‌های بی‌ثبات‌کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.
https://mardomefarda.ir/vdchiqnz.23nzqdftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین