تاریخ انتشار :يکشنبه ۶ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۰
جالب است ۰
پنتاگون قراردادی به ارزش ۱۸۲ میلیون دلار با یک شرکت تسلیحات‌سازی آمریکایی برای تولید سامانه‌های ملی موشکی پیشرفته سطح به هوا (NASAMS) برای ارتش اوکراین را امضا کرده است.
پنتاگون قرارداد ساخت سامانه‌های دفاع هوایی برای اوکراین را امضا کرد
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری راشا تودی، وزارت دفاع آمریکا جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد، کار بر روی تسلیحات دفاع هوایی کوتاه‌برد و میان‌برد در شرکت ریتون در توکسبری ماساچوست، با تاریخ تکمیل حدودی ۲۳ اوت ۲۰۲۴ انجام خواهد شد.

پیشتر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از یک بسته کمکی دیگر برای اوکراین در بحبوحه جنگ با روسیه خبر داد. این بسته به ارزش دو میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار، بزرگترین بسته کمکی تا به امروز است و شامل شش سامانه "ناسامز" می‌شود.

این حمایت نظامی در قالب "ابتکارعمل کمک امنیتی اوکراین" تامین مالی خواهد شد و بدین معناست که این تجهیزات به طور ویژه برای کی‌یف ساخته می‌شود و از انبارهای تسلیحاتی آمریکا گرفته نمی‌شود.

مجله نیروی هوایی آمریکا در مقاله‌ای در اوایل این ماه، "ناسامز" را یک قطعه فناوری حیاتی توصیف کرد که می‌تواند به نیروهای اوکراینی در سرنگون کردن موشک‌های کروز روسیه کمک کند؛ موشک‌هایی که تاکنون "تقریباً بدون مانع" به اهدافی در این کشور اصابت کرده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdca0in6.49n6i15kk4.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین