تاریخ انتشار :شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۳
جالب است ۰
منابع لیبیایی صبح امروز شنبه از تیراندازی گسترده در تعدادی از محله‌های طرابلس و استقرار خودروهای نظامی گروه‌های مسلح در پایتخت لیبی خبر دادند.
تیراندازی گسترده در پایتخت لیبی
به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه خبری العربیه، منابع لیبیایی اعلام کردند: درگیری‌های مسلحانه‌ای میان گروه‌های مسلح در اطراف مناطق باب بن غشیر و خیابان الصریم رخ داد و طرابلس جمعه تقریبا به یک پادگان نظامی تبدیل شد. نیروهای دولت عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت "وحدت ملی" لیبی با نیروهای فتحی باشاغا، نخست وزیر تعیین شده از سوی پارلمان طبرق با هم درگیر هستند.

اسامه الجویلی، مسئول اتاق عملیات مشترک در منطقه غربی و حامی پاشاغا اعلام کرد که وی مخالف مذاکره با شبه نظامیان مسلح نزدیک به الدبیبه است.

وی خواهان عقب نشینی تمام شبه نظامیان مسلح از مقرهای دولت و تحویل بدون شرط آن شدند.

رسانه‌های محلی به نقل از یک منبع از دولت باشاغا اعلام کردند که نیروهایش از زور استفاده نخواهند کرد و هدف از استقرار نیروهایش محافظت از مقرهای دولتی است.

همچنین منابع اعلام کردند که تعدادی از رهبران حامی الدبیبه "شورای نظامی طرابلس" را فعال کرده‌اند. همزمان نیز برخی نیروهای وابسته به الدبیبه مسیرهای منتهی به فرودگاه طرابلس را بسته‌اند. نیروهای الدبیبه در مناطق جنوبی پایتخت نیز برای مقابله با حملات احتمالی نیروهای پاشاغا مستقر شده‌اند.

این درگیری‌ها و استقرار نیروهای نظامی بعد از آن رخ داد که پاشاغا از الدبیبه خواسته بود قدرت را تحویل بدهد اما الدبیبه این درخواست را رد کرد.

پنجشنبه سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات لیبی از تمام طرف‌های خواست منافع ملت لیبی را در اولویت قرار بدهند و از درگیری خودداری کنند.
https://mardomefarda.ir/vdcfevdy.w6dyyagiiw.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین