تاریخ انتشار :شنبه ۵ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۰
جالب است ۰
دارنده مدال برنز کشتی آزاد جهان معتقد است هر میدان و اردویی که پشت سر می‌گذارد، مقدمه‌ای برای رسیدن به بازی‌های المپیک پاریس خواهد بود.
گام به گام به المپیک پاریس نزدیک خواهم شد/ میزبانی ترکیه خوب نبود
به گزارش مردم فردا،مجتبی گلیج ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان پیش از حضور به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه اعلام کرد بدنبال جبران ناکامی در انتخابی تیم ملی است و باید با دست پر از این مسابقات بازگردد. البته او به وعده خود عمل کرد و با توجه به از دست دادن رقابتهای جهانی، توانست با کسب مدال طلا در بازی‌های کشورهای اسلامی، ناکامی انتخابی را جبران کند و با امید و انگیزه بیشتری به حضور در میادین بعدی بپردازد.
آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان در دور نخست مسابقات کشورهای اسلامی با نتیجه ۱۰ بر صفر بایسال کوباتوف از قرقیزستان را مغلوب کرد و سپس با همان نتیجه رحمان جان ماحمدبکوف از تاجیکستان را از پیش رو برداشت. وی در نیمه نهایی هم موفق شد مامد ابراگیموف را با نتیجه ۱۳ بر ۲ شکست دهد و راهی فینال شود. گلیج در فینال هم با نتیجه ۲ بر صفر، مصطفی سیسیز از ترکیه را از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.
در همین راستا مجتبی گلیج در خصوص این مسابقات و اهداف بعدی خود تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس به خبرنگار مهر گفت: در وهله اول باید به این موضوع اشاره کنم که سطح کمی و کیفی میزبانی مسابقات کشورهای اسلامی توسط متولیان ورزش ترکیه به هیچ عنوان در حد و اندازه این کشور نبود و بسیار ضعیف صورت گرفت. به جرأت می‌توان گفت که مسابقات استانی کشتی در کشور خودمان با مراتب از نظر برگزاری و سطح کمی و کیفی میزبانی بسیار بالاتر و بهتر است. به هر حال هر چه بود توانستم از این مسابقات با مدال طلا به کشورمان بازگردم و سهم کوچکی در افتخارآفرینی کاروان کشتی داشته باشم.
این آزادکار مازنی یکی از ملی پوشان ایران در رقابتهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ بود، اما امسال با ناکامی در انتخابی تیم ملی نتوانست به لیست مسافران جهانی ۲۰۲۲ صربستان باشد. وی در این خصوص هم گفت: هر مصافی با پیروزی و شکست همراه است و به نظر من اگر آن روز مهم، روز تو باشد حتماً پیروز خواهی بود. به هر حال روز انتخابی تیم ملی بنا به دلایل مختلف، روز من نبود و با وجود اینکه تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته بودم نتوانستم در برابر محمدحسین محمدیان به نتیجه قابل قبول برسم. ضمن اینکه او از من بهتر کشتی گرفت و توانست صاحب دوبنده تیم ملی شود. البته من هم کمی بدشانسی آوردم و اگر در همان کشتی اول انتخابی پیروز شده بودم، کار تمام بود که اینگونه نشد.
گلیج با تاکید بر اینکه با ناکامی در انتخابی، دنیا به پایان نرسیده و او همچنان باید برای آینده بجنگد، گفت: سال گذشته هم با سختی و مشکلات فراوانی به دوبنده تیم ملی رسیدم و راهی نروژ شدم. به هر حال تقدیر اینگونه رقم خورد و توانستم با وجود تمام ناملایمات به حقم برسم و راهی جهانی شوم. امسال هم با وجود اینکه به رقابتهای جهانی نرسیدم اما باز هم تلاش خواهم کرد تا سال آینده از مسابقات قهرمان کشوری استارت بزنم و در نهایت به تیم ملی اعزامی به جهانی برسم. البته امسال هم اگر در مسابقات بیشتری شرکت می‌کردم می‌توانستم با عملکرد بهتری در انتخابی همراه باشم، اما به هر حال تابع نظر سرمربی تیم ملی هستم.
آزادکار مازنی اردوی تیم ملی کشتی کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: تمام برد و باخت‌ها و فراز و نشیب‌های اخیر، مقدمه‌ای است برای رسیدن به هدف اصلی من یعنی حضور در المپیک پاریس و مطمئناً می‌توانم با تلاش بیشتر به هدفم برسم.
https://mardomefarda.ir/vdcbf0b8.rhb88piuur.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما