تاریخ انتشار :جمعه ۴ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۳
جالب است ۰
بهای طلای جهانی امروز جمعه کاهش یافت زیرا سرمایه‌گذاران موضع محتاطانه‌ای را پیش از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در کنفرانس بانک‌های مرکزی که برای راهنمایی در مورد افزایش نرخ بهره در آینده تحت نظر قرار خواهد گرفت، اتخاذ کردند.
طلای جهانی عقب‌نشینی کرد
به گزارش مردم فردا، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۹ و ۱۲ دقیقه صبح به وقت شرقی با دو درصد کاهش به ۱۷۵۶ دلار و ۹۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۱۷۵۷ دلار و ۹۰ سنت رسید. با این حال، شمش با قیمت دلار برای افزایش هفتگی حدود ۰.۴ درصد تعیین شده است که به دلیل افت متناوب دلار در غیر این صورت انعطاف‌پذیر است.

شاخص دلار نزدیک به بالاترین حد یک ماهه بود، در حالی که شاخص بازدهی خزانه داری ۱۰ ساله ایالات متحده تثبیت شد.

استفان اینس، شریک مدیریت دارایی SPI گفت: طلا عقب‌نشینی کرده است زیرا دلار شروع به اندکی افزایش کرده است و همچنین برخی تصور می‌کنند که فدرال رزرو در حالت مبارزه با تورم باقی می‌ماند.

سخنرانی پاول در روز جمعه در سمپوزیوم جکسون هول در وایومینگ ایالات‌متحده برگزار می‌شود و توسط فعالان بازار به دقت زیر نظر خواهد بود تا سرنخ‌هایی در مورد اینکه بانک مرکزی ایالات‌متحده چگونه به سیاست‌های پولی سخت‌تر خود ادامه می‌دهد.

در حالی که طلا در زمان نوسانات اقتصادی یک سرمایه‌گذاری مطمئن محسوب می‌شود، افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری شمش‌های غیر بازده را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات فدرال رزرو روز پنجشنبه تاکید کردند که نرخ‌ها را بالا می‌برند و تا زمانی که تورم تحت فشار قرار نگیرد، آنها را حفظ خواهند کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۹.۲۲ دلار رسید و پالادیوم در ۲۱۴۶ دلار و ۸۴ سنت ثابت ماند و هر دو برای افزایش هفتگی تعیین شده‌اند. پلاتین با ۰.۳ درصد افزایش به ۸۸۳.۶۳ دلار رسید اما برای دومین هفته متوالی کاهش یافت.
https://mardomefarda.ir/vdcjxiev.uqevhzsffu.html
منبع : ایسنا
مطالب مرتبط
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین