تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۷
جالب است ۰
نروژ و انگلیس از ارسال پهپادهای کوچک به اوکراین خبر دادند.
نروژ و انگلیس پهپادهای کوچک به اوکراین ارسال می‌کنند
به گزارش مردم فردا،وزیر دفاع نروژ امروز اعلام کرد کشورش به همراه انگلیس، پهپادهای کوچکی را برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه، ارسال خواهند کرد.

براساس گزارش رویترز، وی در بیانیه خود اظهار کرد این پهپادها به طور مشترک با بریتانیا، به اوکراین ارسال خواهند شد و هزینه ساخت هر فروند از این پهپادها، 9 میلیون و 260 هزار دلار خواهد بود.

تاکنون جزئیات بیشتری درباره این خبر اعلام نشده است.

"ولادیمیر زلنسکی"، رئیس ‌جمهوری اوکراین از کشورهای غربی خواست تا سامانه‌های دفاع هوایی قدرتمندتری را در اختیار اوکراین قرار دهند. وی این مسئله را در مصاحبه با مجله فرانسوی L'Expressبیان کرد که بامداد امروز، چهارشنبه منتشر شده است.

زلنسکی گفت: «اوکراین به یک سیستم دفاع هوایی قدرتمند نیاز دارد و شرکای ما می توانند در این زمینه به ما کمک کنند. من از آنها تقاضا کرده و مطمئن هستم که در این زمینه به ما کمک خواهند کرد.»

وی یادآور شد که پس از استقرار سامانه‌های دفاع هوایی دوربرد بیشتر ، اوکراین می‌تواند از مراکز هسته‌ای، راهبردی و لجستیکی خود بهتر محافظت کند.

این در حالی است که "جان کربی" هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعتراف کرد که زمان به نفع اوکراین نیست. کربی گفت: «ما می‌دانیم که زمان به نفع اوکراین نیست. ما فوریت در کمک به کی‌یف را درک کرده و به تلاش خود برای حمایت از آنها ادامه خواهیم داد. طرف آمریکایی و متحدانش از جستجوی راه‌های جدید برای ارائه کمک‌های لازم به اوکراین خودداری نخواهد کرد.»

در همین رابطه، "ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو روز سه شنبه در جریان دومین اجلاس "سکوی کریمه" به مقامات اوکراینی هشدار داد که زمستان سختی را پیش روی خواهند داشت. وی همچنین تاکید کرد که کشورهای عضو بلوک نظامی ناتو به مشارکت بلندمدت با کی‌یف متعهد هستند.

"جو بایدن" رئیس جمهوری ایالات متحده، نیز حدود 4 روز پیش یادداشتی را در خصوص تخصیص بسته کمک نظامی جدید 775 میلیون دلاری به اوکراین امضا کرد.

این در حالی است که روز قبل از آن خبرگزاری "رویترز" گزارش داده بود که واشنگتن در حال آماده شدن برای اختصاص حدود 800 میلیون دلار کمک نظامی اضافی برای تضمین امنیت اوکراین است.
https://mardomefarda.ir/vdcepn8z.jh8zwi9bbj.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین