تاریخ انتشار :سه شنبه ۱ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۴
جالب است ۰
یک روزنامه آلمانی نوشت که سران کشورهای آلمان، فرانسه و آمریکا با تصمیم‌گیری‌های خود، رئیس جمهور اوکراین را کنترل می‌کنند.
روزنامه آلمانی: برلین، واشنگتن و پاریس زلنسکی را کنترل می‌کنند
به گزارش مردم فردا،«کریستوف اشلیتز» تحلیلگر آلمانی طی یادداشتی برای روزنامه «دی‌ولت» به بررسی این مسئله پرداخت که چه کشورهایی در حال خط دادن به اوکراین در تقابل با روسیه هستند.

این روزنامه آلمانی نوشت که سران کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان در حال تصمیم‌گیری هستند که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین چه مسیر سیاسی را باید طی کند.

در این یادداشت آمده است: «یک چیز واضح است؛ علی‌رغم تمام اظهارات عمومی در مورد حق تعیین سرنوشت اوکراین توسط دولت کی‌یف، اما جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، اولاف شولز صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، تصمیم می‌گیرند که زلنسکی چه کاری انجام دهد».

اشلیتز با بیان اینکه بدون کمک مالی و نظامی غرب، اوکراین کاملاً درمانده خواهد بود، توضیح داد: «غرب استراتژی واحدی برای مناقشه اوکراین ندارد؛ در حالی که واشنگتن به سمت تحویل بیشتر تسلیحات متمایل است، برلین و پاریس احتمالاً کی‌یف را به مذاکره با مسکو سوق خواهند داد».

در ادامه این یادداشت تاکید شده است: «چنین بلاتکلیفی، فقط وضعیت را در کشورهای غربی مشوش می‌کند، جایی که نارضایتی از سیاست تحریم‌ها که پیامدهای جامعی برای روسیه ندارد، در حال افزایش است».

روزنامه دی‌ولت همچنین افزود: «اکنون یک احساسات مسموم فزاینده در غرب وجود دارد که اجرای اقدامات محدودکننده جدید [علیه روسیه] را دشوار کرده و تحویل تسلیحات [به اوکراین] را به‌طور فزاینده‌ای غیرممکن می‌کند».

پیش از این، «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان مدعی شده بود که قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس، به «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور درباره عدم پیوستن اوکراین به ناتو تا سه دهه آینده اطمینان داده بود.
https://mardomefarda.ir/vdcaayn6.49n6015kk4.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین