تاریخ انتشار :شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال جوانان معتقد است در نبود استرالیا و نیوزیلند تیم ملی ما این فرصت را دارد که جهانی شود.
ارزیابی سرمربی سابق تیم ملی از وضعیت جوانان ایران برای قهرمانی آسیا
به گزارش مردم فردا،رضا نوری در مورد شرایط تیم ملی جوانان برای قهرمانی آسیا اظهار داشت: تیمی که در حال حاضر وجود دارد، بازیکنان شایسته‌ای دارد و من خیلی امیدوارم که در غیاب استرالیا و نیوزلند تیم ما بتواند سهمیه جهانی را کسب کند.  ما با لبنان و ژاپن هم‌گروه هستیم و بازی با ژاپن عیار تیم ما را مشخص خواهد کرد. اگر ببریم شانس ما برای حضور در جمع چهار تیم خیلی زیاد است.
وی عنوان کرد: اعتقاد دارم جوانان یا باید در باشگاه‌ها به خوبی ساخته شوند یا اینکه دو سال در لیگ دسته اول بازی کنند تا به مرز پختگی کامل برسند. به هر حال کار در رده جوانان و نوجوانان هزینه دارد و این هزینه هم یعنی باخت. آنقدر باید در دیدارهای دوستانه و تدارکاتی شما اشتباه کنید و شکست بخورید تا وقتی به مسابقات اصلی می‌رسید این اشتباهات به حداقل برسد یا نباشد.
سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال جوانان تاکید کرد:‌ جوانان در شرایط مسابقه هستند که می‌توانند خودشان را نشان دهند، چون شرایط بازی خیلی مهم است. آنقدر باید بازی کنند تا مسابقه هم مثل تمرین شود. متأسفانه این بازیکنان چندان در لیگ بازی نکرده‌اند. 
نوری با اشاره به اینکه بازیکن‌سازی در کشور ما شرایط خوبی ندارد گفت: بازیکنان باید پله به پله بالا بیایند، اما در کشور ما اینطور نیست. بازیکنی که در رده نوجوانان در تیم ملی بازی کرده باید در یک دو سال بعد به رده جوانان بیاید و امید و بعد بزرگسال. همین امسال تیم نوجوانان ما در قهرمانی آسیا بازی کرد، اما دو ماه است که مسابقات تمام شده و هیچ خبری از بازیکنان وجود ندارد. بازیکن رده پایه باید تحت نظر باشد و حمایت شود، باید این فرصت را به آنها بدهیم تا خودشان را نشان دهند.
سرمربی تیم قهرمان جوانان آسیا در سال 95، عنوان کرد: تا کی باید صبر کنیم صمد نیکخواه بهرامی بازی‌اش را کنار بگذارد و یک بازیکن جوان بیاوریم؟ چرا نباید همان زمانی که صمد حضور دارد به بازیکن جوان هم فرصت دهیم؟ همین الان هم همان فرصتی که به عنوان مثال به محمد جمشیدی داده می‌شود به متین آقاجانپور هم داده شود همانند او و حتی بهتر از او بازی کند. این می‌طلبد که مربیان ما شرایط را در نظر بگیرند.
https://mardomefarda.ir/vdcd5s0f.yt0fx6a22y.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما