تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۹
جالب است ۰
برنامه نمایش فیلم‌های ایرانی حاضر در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز اعلام شد.
برنامه اکران فیلم‌های ایرانی در جشنواره فیلم «ونیز»
به گزارش مردم فردا،فیلم «شب، داخلی، دیوار» به کارگردانی وحید جلیلوند که در بخش رقابتی ونیز ۲۰۲۲ یکی از نامزدهای شیر طلای بهترین فیلم است، نخستین نمایش جهانی خود را روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) برای اهالی رسانه تجربه خواهد کرد و اولین نمایش عمومی خود را نیز روز ۸ سپتامبر (۱۷ شهریور) از ساعت ۱۶:۱۵ خواهد داشت.
ساخته جلیلوند در مجموع طی روزهای ۷ تا ۹ سپتامبر (۱۶ تا ۱۸ شهریور) در جشنواره ونیز به روی پرده خواهد رفت که چهار نمایش ویژه دارندگان کارت (اهالی سینما و رسانه) و دو نمایش عمومی خواهد بود.
نوید محمدزاده و امیر آقایی بازیگران اصلی «شب، داخلی، دیوار» هستند و فیلم داستان مردی نابینا را دنبال می‌کند که دربان ساختمانش جلوی اقدام به خودکشی او را می‌گیرد و به او اطلاع می‌دهد که یک زن فراری در ساختمان پنهان شده است.
فیلم «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی که در بخش اصلی افق‌ها حضور دارد نیز در نخستین نمایش خود روز ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) از ساعت ۱۹:۳۰ نمایش رسانه خواهد داشت و نخستین نمایش عمومی خود را هم ساعت ۱۴ روز ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تجربه می‌کند. ساخته هومن سیدی نیز در شش نوبت در ونیز به روی پرده خواهد رفت.
در فیلم «جنگ جهانی سوم» بازیگرانی چون محسن تنابنده، ندا جبرئیلی، مهسا حجازی، نوید نصرتی، لطف‌الله سیفی و حاتم مشمولی به ایفای نقش پرداخته‌اند و در خلاصه داستان این فیلم که اولین تجربه همکاری تنابنده با هومن سیدی است، آمده «من همونی هستم که لباس تنت کرد، آدمت کرد، بهت بها داد، من همونم...»
اما فیلم «بی رؤیا» ساخته آرین وزیر دفتری نیز در بخش افق‌های اکسترا جشنواره ونیز  ۲۰۲۲ پذیرفته شده طی روزها ۶ و ۷ سپتامبر (۱۵ و ۱۶ شهریور) ۵ نمایش در جشنواره ونیز خواهد داشت و نخستین نمایش این فیلم برای اهالی رسانه و فعالان سینما از ساعت ۱۴:۳۰ روز ۶ سپتامبر (۱۵ شهریور) خواهد بود و نخستین نمایش عمومی فیلم نیز در همین روز و از ساعت ۲۱ رقم خواهد خورد.
در فیلم سینمایی «بی‌رؤیا» ساخته آرین وزیردفتری هم طناز طباطبایی، صابر ابر و شادی‌کرم‌رودی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند و تهیه‌کنندگی این فیلم نیز بر عهده هومن سیدی است.
هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز، قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان، از تاریخ ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر (۹ تا ۱۹ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.
https://mardomefarda.ir/vdciuraz.t1azw2bcct.html
منبع : سینما نوین
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما