تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۱۰
جالب است ۰
محمود شالویی اعلام کرد که مراسم وداع با پیکر مرحوم استاد امیر هوشنگ ابتهاج(سایه) شاعر برجسته کشورمان پنجشنبه از مقابل تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.
مراسم وداع با «هوشنگ ابتهاج» از مقابل تالار وحدت
به گزارش مردم فردا،بنابر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد، محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و دبیر شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی، تأکید کرد که روز پنجشنبه 27 مردادماه مراسم وداع با پیکر مرحوم امیرهوشنگ ابتهاج شاعر برجسته کشور از مقابل تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد. پس از برگزار شدن این مراسم، پیکر آن مرحوم به زادگاهش در استان گیلان منتقل و در روز جمعه ساعت 9 صبح در شهر رشت به خاک سپرده می‌شود.
او تصریح کرد: این مراسم با هماهنگی و همکاری خانواده آن مرحوم و وزارت فرهنگ صورت می‌گیرد.
دستیار وزیر فرهنگ از خانواده گرامی آن مرحوم و همه دستگاه‌ها اعم از وزارت امورخارجه، سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت برای همکاری در انتقال پیکر آن شاعر و ادیب فقید به ایران و همچنین سایر مجموعه‌های مرتبط در داخل کشور نظیر  صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان، بنیاد رودکی  و شرکت سیمان تهران و مسئولین محلی در استان گیلان به خاطر همراهی صمیمانه آن‌ها در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.
روز گذشته دختر مرحوم ابتهاج در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده بود که مراسم تشییع پیکر این شاعر فقید روز پنج شنبه ساعت 9 از مقابل تالار وحدت برگزار و روز جمعه در باغ محتشم رشت به خاک سپرده می‌شود.
او همچنین اشاره کرده بود که اطلاع رسمی از سوی وزارت فرهنگ توسط آقای شالویی متعاقباً اعلام می‌شود.
امیرهوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) که در تیرماه 1401 به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه 19 مرداد در 94 سالگی درگذشت. زنده یاد ابتهاج، سال 1306 در رشت متولد شد و در 20 سالگی اولین کتابش با نام «نخستین نغمه‌ها» را منتشر کرد.
او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب‌های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌های موفقی از شعر نو در بین آثار این شاعر سترگ به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.
https://mardomefarda.ir/vdcgyx9q.ak9qt4prra.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما