تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
فیبا از عدم حضور دختران بسکتبالیست کشورمان در مسابقات آسیایی خبر داد.
چرایی عدم حضور دختران بسکتبالیست در مسابقات آسیایی
به گزارش مردم فردا،فتانه ملک درباره عدم حضور تیم زیر ۱۸ سال در مسابقات آسیا، عنوان کرد: در دوره قبل تنها موردی که اعلام آمادگی شده بود آن هم بدون هیچ برنامه‌ای، رده زیر ۱۶ سال و نوجوانان بود که اسفندماه دیدیم اعلام آمادگی اولیه شده و برنامه‌ریزی برای آن صورت نگرفته است. به همین دلیل با توجه به برنامه‌های فدراسیون دست به کار شدیم برای رده‌های مختلف برنامه‌ریزی کرده و اردوهایی داشته باشیم تا دختران بتوانند در مسابقات شرکت کنند.
نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بسکتبال، افزود: رده نوجوانان را پیگیری کرده و با اینکه در دسته B بود برنامه‌ریزی کردیم. همزمان با توجه به برنامه‌هایی که در تقویم داشتیم در رده سنی زیر ۱۸ سال برنامه‌ریزی کردیم، شناسایی استعدادها را انجام دادیم اما فیبا اعلام کرده بود آخرین زمانی که ایران شرکت کرده بود مربوط به سال ۲۰۱۷ بود اما در سال ۲۰۱۹ شرکت نداشت، به همین دلیل وقتی با ایمیل آمادگی خودمان را اعلام کردیم فیبا گفت که ما باید در ذخیره دسته B باشیم و اگر تیمی انصراف دهدT می‌توانیم در مسابقات شرکت کنیم، چاره‌ای هم نداشتیم. 
وی افزود: مثلا در رده زیر ۱۶ سال چین به دلیل انصراف از مسابقات، این شانس را به کشورهای دیگر ذخیره داد ما هم این احتمال را می‌دادیم با انصراف یک تیم باید آماده باشیم. کادر فنی را تشکیل دادیم، اردوها برگزار شد، حداقل بین ۱۵۰ جوان شناسایی را انجام دادیم چون اعتقاد داشتیم موقعیت بچه‌ها نباید از دست برود. 
ملک با بیان اینکه در ارتباط با فیبا، ایمیل‌ها موجود است، گفت: فیبا گفته بود ما در ذخیره اول هستیم اما به دلیل عدم شرکت از سال ۲۰۱۷ و اینکه دلیل عدم حضور در سال ۲۰۱۹ مشخص نیست همچنان در ذخیره هستیم. هیچ تیمی از دسته B انصراف نداد اما ما سعی کردیم تیم را آماده نگه داریم. هیچ ایمیلی هم برای ارائه مدارک داده نشده و نمی‌توانیم با وجود آمادگی بگوییم در این مسابقات شرکت می‌کنیم.
https://mardomefarda.ir/vdcgxx9q.ak9qq4prra.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما