تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۰
جالب است ۰
اعتصاب ۲۴ ساعته رانندگان قطار در انگلیس در پایان این هفته باعث اختلال اساسی در حمل و نقل ریلی در این کشور شد.
داستان ادامه‌دار اعتصاب رانندگان قطار در انگلیس
به گزارش مردم فردا،به نقل از آناتولی رانندگان قطار و کارمندان ۹ شرکت عضو اتحادیه «Aslef» که یکی از مهمترین اتحادیه‌های حمل و نقل ریلی در انگلیس است در تعطیلات آخر هفته به مدت ۲۴ ساعت دست از کار کشیدند.

در همین راستا حدود ۶ هزار راننده قطار شاغل در ۹ شرکت مختلف در سراسر کشور به اعتصاب پیوستند که این موضوع باعث ایجاد اختلال در تقریبا تمامی سیستم ریلی انگلیس شد.

میلیون‌ها مسافر قطار نیز که در تعطیلات بودند، پس از مدت‌ها انتظار در پایانه‌ها مجبورند برنامه‌های خود را تغییر داده یا لغو کنند.

اعتصاب کنندگان خواستار افزایش دستمزد‌ها متناسب با تورم در کشور هستند. بر اساس آمار‌های ملی انگلیس (ONS)، شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در این کشور در ماه ژوئن امسال ۹.۴ درصد افزایش یافته که بالاترین میزان در ۴۰ سال اخیر است.

در پی افزایش هزینه‌های زندگی در انگلیس و پیامد‌های آن، طیف وسیعی از کارکنان بخش دولتی در انگلیس تهدید به اعتصاب کردند. اتحادیه‌های معلمان، کارکنان بخش بهداشت و درمان، وکلای دادگستری، کارکنان شهرداری و کارمندان دولت همگی تهدید کردند چنانچه به مطالباتشان برای افزایش دستمزد‌ها پاسخی داده نشود دست از کار خواهند کشید.

پیش از این درپی اعتصاب کارکنان بخش ریلی انگلیس  لایحه دولت انگلیس به منظور درهم شکستن اعتصاب‌ها در این کشور با ۲۸۹ رای موافق در برابر ۲۰۲ رای مخالف به تصویب مجلس رسید.

اکثریت نمایندگان مجلس انگلیس رای دادند در صورت اعتصاب کارکنان، صاحبان مشاغل بتوانند به صورت موقت کارکنانی را از اداره‌های کاریابی استخدام کنند و اعتصاب را در هم بشکنند. منتقدان دولت می‌گویند با این روش، حقوق کارکنان و امنیت عمومی به خطر خواهد افتاد.
https://mardomefarda.ir/vdcefz8z.jh8zni9bbj.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین