تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۰۰
جالب است ۰
رئیس‌جمهور کره جنوبی با تاکید بر ثبات در شبه جزیره کره خواستار توقف برنامه هسته‌ای کره شمالی شد.
وعده رئیس جمهور کره جنوبی درباره کمک به کره شمالی
به گزارش مردم فردا،«یون سوک یول» در مراسمی به مناسبت سالگرد پایان حکومت استعماری ژاپن بر شبه جزیره کره در سال ۱۹۴۵، بر ثبات در شبه جزیره کره تاکید کرد و خواستار توقف برنامه هسته‌ای همسایه شمالی خود شد.

به گزارش رویترز، رئیس‌جمهور کره جنوبی در بخشی از سخنان خود گفت که کره جنوبی باید بر تنش‌ها با ژاپن غلبه کرده و با کره شمالی به صلح برسد. او در ادامه افزود: «این قدمی کلیدی در ثبات و امنیت در بخش شمالی آسیا است. ژاپن اکنون همراه ما در مقابله با تهدید‌های جهانی است.»

او در ادامه گفت: «وقتی روابط کره و ژاپن روبه بهبودی برود و زمانیکه ماموریت ما بر اساس دیدگاه یکسانمان همسو شود، ما می‌توانیم مشکلات تاریخی را حل کنیم.»

یون سوک یول همچنین خواستار همکاری گسترده در زمینه اقتصاد و امنیت، و تبادلات اجتماعی و فرهنگی شد تا به صلح و رفاه بین‌المللی کمک کند و در ادامه متعهد شد اگر کره شمالی از برنامه هسته‌ای خود دست بکشد کمک‌های فراوانی به این کشور ارائه خواهد کرد.

این در حالیست که روابط میان دو کره همواره با تنش همراه بوده و در تازه‌ترین اقدام، هفته گذشته «کیم یو جونگ» خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی، که به عنوان معاون بخش کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی خدمت می‌کند، کره جنوبی را به انتشار ویروس کرونا در این کشور متهم کرد و نسبت به انتقام‌گیری هشدار داد.
https://mardomefarda.ir/vdcgqq9q.ak9qw4prra.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین