تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰
جالب است ۰
مدیران گوگل به شکلی صریح به کارمندان خود هشدار داده‌اند که عملکرد مناسبی از خود ارائه داده و یا از این شرکت خارج شوند. مدیران هشدار داده‌اند که چنان‌چه عملکرد گوگل طی 3 ماهه سوم سال 2022 انتظارات مقامات ارشد کمپانی را برآورده نکند؛ در این‌صورت اخراج بخشی از کارمندان امری اجتناب‌ناپذیر خواهد بود.
گوگل کارمندان خود را تهدید کرد
به گزارش مردم فردا،اگرچه گوگل معتقد است که این اظهارات، کارکنان کمپانی را به تلاش هرچه بیش‌تر تشویق خواهد کرد؛ اما اقدام اخیر غول جستجوگر بیش‌تر شبیه به یک تهدید به‌نظر می‌رسد. به گفته کارمندان شاغل در واحد فروش سرویس Google Cloud، مدیران ارشد این بخش به نیروهای زیرمجموعه خود اعلام کرده‌اند که عملکرد فروش و بهره‌وری کلی این واحد به شکلی جامع مورد بررسی قرار خواهد گرفت. بر اساس پیام ارسالی به تیم فروش، چنان‌چه نتایج مربوط به عملکرد این واحد طی 3 ماهه سوم سال جاری میلادی مطلوب نباشد؛ در این‌صورت احتمالا شاهد پیامدهای ناخوشایندی خواهیم بود.”

کارمندان گوگل ادعا می‌کنند که همگی آنها نگران اخراج شدن بودند؛ چرا که کمپانی در ماه آگوست به‌صورت بی‌سروصدا و بدون صدور هرگونه اطلاعیه خاصی، قانون توقف استخدام خود را بار دیگر تمدید کرده بود. همچنین کارمندان گوگل بایستی توجه و تمرکز خود را افزایش دهند؛ چرا که شرایط سخت اقتصادی در جهان موجب می‌شود تا تمامی بخش‌های فعال در صنعت به‌دنبال کاهش هزینه‌های خود باشند.

ساندار پیچای؛ مدیرعامل گوگل اعلام کرده که قصد دارد تا درباره سازوکار دستیابی سریع‌تر به نتایج مطلوب‌تر با کارمندان کمپانی مشورت نماید. آقای پیچای ضمن اظهاراتی خاطرنشان کرد: “بدیهی است که ما در اقتصاد کلان جهانی با یک فضای چالش‌برانگیز همراه با ناپایداری‌های فزآینده مواجه هستیم. نگرانی واقعی این است که بهره‌وری کلی ما با نیروی کار فعلی گوگل تناسب نداشته باشد.”


همچنین گوگل طی ماه گذشته اعلام کرد که فرآیند استخدام نیرو را برای مدت 2 هفته متوقف می‌کند. اما این تصمیم تاکنون نیز به قوت خود باقی مانده است. چنین پدیده‌ای موجب نگرانی کارمندان از بدترین سناریوی ممکن یعنی تعدیل نیرو شده است. بر اساس اعلام یکی از کارمندان گوگل، پس از اظهارات آقای پیچای همه در رابطه با نحوه واکنش کمپانی به شرایط دشوار اقتصادی و تلاش برای برون‌رفت از وضعیت کنونی صحبت می‌کنند.

در کنار گوگل، سایر شرکت‌های حوزه فناوری نیز پیام‌های هشدارآمیزی را صادر کرده‌اند

گوگل تنها شرکت حوزه فناوری نیست که پیرامون شرایط دشوار اقتصادی به کارمندان خود هشدار داده است. مارک زاکربرگ؛ بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت متا (که پیش‌تر با نام فیس‌بوک شناخته می‌شد) نیز از وضعیت اقتصادی فعلی به‌عنوان یکی از بدترین رکودهای اقتصادی جهان طی سال‌های اخیر یاد کرده است. در همین راستا متا به منظور کاهش هزینه‌های خود به اقداماتی از جمله توقف فرآیند استخدام دست زد. بعلاوه مارک زاکربرگ تصریح کرد که متا کارمندانی با عملکرد ضعیف را اخراج خواهد کرد. وی طی نشستی که در اواخر ماه ژوئن برگزار شد اعلام کرد که اکنون در متا افرادی شاغل هستند که احتمالا تعدادی از آنها حائز شرایط لازم برای فعالیت در این شرکت نیستند.

یکی از رقبای شبکه اجتماعی فیس‌بوک با نام توئیتر نیز اخیرا فرآیند اخراج کارمندان خود را آغاز کرده است. پاراگ آگراوال؛ مدیرعامل توئیتر نیز در اوایل سال جاری میلادی ضمن صدور پیامی به کارمندان خود اعلام کرد که توئیتر فرآیند استخدام را موقتا به حالت تعلیق در خواهد آورد. وی مدعی شد که درآمد کمپانی و روند رشد اخیر آن، انتظارات را برآورده نکرده است.

توئیتر از زمان موافقت با پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری ایلان ماسک دچار نوعی آشفتگی شده است. با این‌حال در ادامه ایلان ماسک از نهایی‌سازی پیشنهاد خرید خود صرفنظر کرد. اکنون توئیتر از آقای ماسک شکایت کرده تا وی را وادار به خریداری این شبکه اجتماعی طبق مفاد مندرج در قرارداد اولیه نماید.


کره‌جنوبی قصد دارد تا فعالیت اپل و گوگل را به اتهام نقض قوانین خرید درون برنامه‌ای مورد بررسی قرار دهد

آژانس رگولاتوری مخابرات کره‌جنوبی در روز سه‌شنبه اعلام کرد که به‌دنبال انجام تحقیقات پیرامون فعالیت فروشگاه‌های اپ استور اپل، پلی استور گوگل و وان استور به اتهام نقض قوانین خریدهای درون برنامه‌ای است. سال گذشته کره‌جنوبی قانونی تحت عنوان “تجارت ارتباطات از راه دور” را تصویب کرد که به موجب آن اپراتورهای اپ استورهای بزرگ مانند گوگل و اپل از وادار نمودن توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به استفاده از سیستم‌های پرداخت انحصاری شرکت‌ها منع خواهند شد. این قانون از ماه مارس به مرحله اجرا گذاشته شد.

کمیسیون ارتباطات کره طی بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی‌ها به منظور تعیین نقض احتمالی قانون بازنگری شده تجارت ارتباطات از راه دور توسط فروشگاه‌های برنامه اپل، گوگل و وان استور از روز 17 مه (27 اردیبهشت ماه) آغاز شده است. پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد که هر 3 اپ استور احتمالا قوانین مصوب کشور کره‌جنوبی را نقض کرده‌اند.

کمیسیون ارتباطات کره خاطرنشان کرده که چنان‌چه تحقیقات نشان دهند که شرکت‌های یاد شده واقعا دست به فعالیت‌های ممنوعه زده‌اند؛ در این‌صورت با تنبیهاتی نظیر جریمه مالی یا انجام اقدامات جبرانی مواجه خواهند شد. کمیسیون ارتباطات کره افزود: “این اقدامات ممنوعه شامل تاخیر ناعادلانه اپراتور فروشگاه‌ها در بازبینی محتوای موبایلی، امتناع، به تاخیر انداختن، محدودسازی، حذف یا جلوگیری از ثبت برنامه‌ها، به‌روزرسانی محتوای موبایلی و استفاده از روش‌های پرداخت متفرقه است.

جریمه‌ احتمالی برای نقض قوانین شامل پرداخت حداکثر 2 درصد از میانگین درآمد سالیانه فعالیت تجاری مربوطه خواهد بود. در حال حاضر اپل و گوگل نسبت به این موضوع هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcjavev.uqevyzsffu.html
منبع : آی تی رسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما