تاریخ انتشار :شنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۲
جالب است ۰
ارتش آمریکا در بیانیه‌ای از اعزام حدود ۲۶۰ سرباز از پایگاه ایالت کنتاکی این کشور به اروپا در پاییز امسال برای حضور در جنگ اوکراین خبر داد.
اسپوتنیک: آمریکا ۲۶۰ سرباز به اروپا اعزام می‌کند
به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک،‌ در بیانیه روابط عمومی ارتش آمریکا آمده است: این تغییر در آٰرایش نظامی نیروهای این کشور در اروپا دائمی نیست و تنها به دلیل تحولات در اوکراین و درگیری‌ها میان این کشور و روسیه انجام می‌شود.

ارتش آمریکا مدعی شده است که این اقدام در راستای «تعهد بسیار بالایی» که ایالات متحده به متحدانش در اروپا و ناتو دارد، صورت می‌گیرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

شروع عملیات ویژه روسیه در اوکراین موجب تیره شدن روابط غرب و کرملین شد و مناقشه کی‌یف- مسکو به میدان جنگ نیابتی آمریکا و اروپا با روسیه و نمایشگاه انواع سلاح‌های غربی تبدیل شده است. 

در ماه‌های اخیر، ایالات متحده و سایر کشورهای غربی ارسال جنگ افزارهای پیشرفته‌ را به اوکراین آغاز کرده‌اند. روسیه بارها در بیانیه‌های مختلف ارسال این سلاح‌ها به اوکراین را موجب طولانی شدن جنگ اعلام کرده است.

نشریه آمریکایی نشنال اینترست اخیرا در گزارشی با اشاره به سیاست‌ آمریکا در مورد جنگ میان کی‌یف و مسکو نوشت که اگرچه ارسال تجهیزات و سلاح به اوکراین با هدف کمک آن در جنگ با روسیه اقدامی مثبت به نظر می‌آید، اما وقت آن رسیده تا پیش از رسیدن به بن بست در دیپلماسی، راه حل های سیاسی را مورد بررسی قرار گیرد.

این گزارش افزوده است: تا زمانی که آمریکا و نانو ایجاد محدودیت در کمک نظامی به اوکراین را به عنوان پیش شرط تعامل سیاسی سازنده این کشور قرار ندهند، اهرم لازم برای رسیدن به هدف را در دست نخواهند داشت. 
https://mardomefarda.ir/vdcez78z.jh8zwi9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین