تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۰
جالب است ۰
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به پرسشی درباره اکران فیلم‌های ایرانی از جمله فیلم «قهرمان» در سرزمین های اشغالی فلسطین اظهار کرد: «ما به همه کسانی که در داخل فعالیت می‌کنند، اعلام کردیم که موضوع اکران در سرزمین‌های اشغالی جزو خطوط قرمز است و حتماً با عوامل این کار برخورد می‌کنیم. هیچ نوع مسامحه‌ای نداریم. تشکر هم می‌کنیم از تهیه‌کنندگان و فیلم سازانی که به محض این که اطلاع پیدا کردند برخی از حامیانشان قصد دارند فیلم‌هایشان را در سرزمین‌های اشغالی اکران کنند، جلوی این کار را گرفتند.»
وزیر ارشاد: دنبال حل مشکل «جیران» هستیم
به گزارش مردم فردا،وی یادآور شد: «من توصیه اکید می‌کنم به همه تهیه‌کنندگان و فیلم سازان که مواظب باشند این سوءاستفاده اتفاق نیفتد که اگر رخ دهد برای ما قابل قبول نیست و با آن برخورد می‌کنیم.»
دنبال حل مشکل «جیران» هستیم
اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت سریال «جیران» و توقیف قضایی آن، اظهار کرد: «این در حوزه نمایش خانگی اتفاق افتاده و یک اختلاف حقوقی است‌. من در چند روز گذشته به سازمان سینمایی گفتم که در تعامل با این مجموعه‌ها تلاش کنند که این مشکل حل شود. ما حامی فعالیت این مجموعه‌های نمایش خانگی هستیم و فرصت خیلی خوبی برای مخاطبان ما است و نباید به خاطر اختلافاتی، حق مخاطبان ضایع شود.»
وضعیت ممنوع‌الکاری نوید محمدزاده
وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت فیلم‌های نوید محمدزاده که گفته می‌شود اکنون ممنوع‌الفعالیت است و چگونگی نمایش این فیلم‌ها تأکید کرد: «اگر فیلمی در نوبت اکران است تلاش ما این است که محرومیت‌هایی که احیاناً بازیگران پیدا می‌کنند، به اکران فیلم لطمه نزند. اکران فیلم متعلق به تهیه‌کننده و مجموعه ای از عوامل فیلم تا سینمادارهاست و این حتماً نباید اتفاق بیفتد.» اسماعیلی تصریح کرد: «ما درباره هر موضوعی نه این موضوع خاص، نگاه‌مان این است که محرومیت احتمالی یک هنرمند به فیلمی که ساخته شده لطمه نزند. ما به این امر مقید هستیم و به دوستان هم تذکر می‌دهیم که در چنین مواردی حتما به نفع جامعه هنری توجه کنند نه یک مورد خاص.»
تذکر به اکران غیرقانونی خارجی
وزیر ارشاد همچنین درباره اکران فیلم‌ها در خارج ازکشور تاکید کرد: «هر فیلمی بدون دریافت مجوز نمایش در خارج کشور نمایش داشته باشد، حتماً از نظر ما مشمول محدودیت‌های قانونی می‌شود. هیچ درنگی در این زمینه وجود ندارد و سابق بر این شاید مماشاتی صورت می‌گرفته است، اما من به همکاران تاکید کردم که در این زمینه هیچ مماشاتی صورت نگیرد. بنای ما این است که با جامعه هنری و فرهنگی کشور نهایت همکاری را داشته باشیم، اما قانون باید رعایت شود.» اسماعیلی گفت: «دوستان بیایند و قبل از نمایش مجوزهای لازم را دریافت کنند، ایرادی ندارد که فیلمی برای اولین بار در خارج کشور نمایش یابد. ایراد در اخذ مجوز است و   برای ما هیچ کس در این زمینه فرقی نمی‌کند. »
https://mardomefarda.ir/vdcba9b8.rhbgwpiuur.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما