تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۸
جالب است ۰
طبق گزارش جدید بانک مرکزی در تیرماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۱۷ میلیون ریال بود که حاکی از افزایش ۵.۸ درصدی نسبت به ماه قبل می باشد.
بانک مرکزی: میانگین قیمت مسکن در تهران ۴۱.۷ میلیون تومان شد
به گزارش مردم فردا،تعداد آپارتمان های مسکونی معامله شده در شهر تهران در تیر ماه سال 1401 به حدود 10.3 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 25.8 درصد کاهش و 103 درصد افزایش را نشان می دهد.
در تیرماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 417 میلیون ریال بود که حاکی از افزایش 5.8 درصدی نسبت به ماه قبل می باشد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در تیرماه سال جاری در شهر تهران به تفکیک عمر بنا حاکی از آن است که واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 30.1 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.
همچنین در ماه مورد بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 47.4 درصد و 52.3 درصد رشد نشان می‌دهد. لازم به توضیح است رشد ماهانه شاخص مزبور در تیرماه در شهر تهران و کل مناطق شهری یکسان و معادل 4.5 درصد می باشد.
گزارش «تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در تیرماه سال 1401» که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.
https://mardomefarda.ir/vdcjiiev.uqeyhzsffu.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین