تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۰
جالب است ۰
مقام‌های روس اعلام کردند که ارتش اوکراین با یک فروند پهپاد به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپل حمله و پنج نفر را زخمی کرد.
حمله اوکراین به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه
به گزارش مردم فردا، «میخائیل رازوژایف» فرماندار «سواستوپل» می‌گوید بر اساس اطلاعات اولیه، یک پهپاد اوکراینی به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در سواستوپل حمله کرده و پنج نفر زخمی شدند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، در پی حمله پهپادی اوکراین، مراسم جشنی که قرار بود امروز (یکشنبه) به مناسبت روز نیروی دریایی (که هر ساله در روسیه در آخرین یکشنبه ژوئیه جشن گرفته می شود) در سواستوپل برگزار شود، به دلیل نگرانی های امنیتی لغو شده است.

ارتش اوکراین در واکنش به این خبر اعلام کرد: «متهم کردن ما به هدف قراردادن ناوگان دریای سیاه روسیه یک اقدام تحریک آمیز آشکار و تداوم سیاست دروغگویی روسیه است».

مقام‌های روس هنوز جزئیات بیشتری درباره این حادثه و وضعیت زخمی‌های آن اعلام نکرده‌اند و اخبار تکمیلی متعاقباً به این خبر افزوده می شود.

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به درخواست کمک جمهوری‌های دونباس دونتسک و لوهانسک برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد و از آن زمان تأکید کرد که به دنبال نازی زدایی و خلع سلاح اوکراین و هدف قرار دادن زیرساخت‌های نظامی است و به زیرساخت‌های غیرنظامی این کشور کاری ندارد.

کشورهای غربی با تشدید فشار تحریم‌های روسیه و عرضه سلاح‌های سبک و سنگین به کی‌یف به آتش درگیری‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

با این حال اخیراً مقام‌های ایالات متحده آمریکا ابراز نگرانی‌ کرده‌اند که کمبود انرژی موجب شود که کشورهای اتحادیه اروپا در مقابل روسیه تسلیم شوند.
https://mardomefarda.ir/vdccspqs.2bqxe8laa2.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین