تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰
جالب است ۰
بغداد امروز (شنبه) نیز شاهد تظاهرات است. تجمع حامیان صدر در ورودی منطقه سبز با ایستادگی پلیس برای عدم ورود به این منطقه دیپلماتیک روبه‌رو شده و فضای بغداد در حالیکه قرار بود جلسه پارلمان برگزار شود، به آشوب کشیده شده است.
آشوبگران حامی صدر دوباره بغداد را متشنج کردند
به گزارش مردم فردا،در ادامه کارشکنی در روند سیاسی عراق، جریان صدر امروز شنبه با لشگرکشی خیابانی، طرفدارانش را در حوالی میدان تحریر و مقابل ورودی «منطقه سبز» بغداد جمع کرده است.

احزاب سیاسی در عراق امروز منتظر برگزاری جلسه پارلمان برای آغاز روند سیاسی جدید بودند، اما جریان صدر دوباره در اقدامی خلاف قانون، طرفدارانش را به تظاهرات دعوت و فضای بغداد را متشنج و آشوب‌زده کرده است. 

طرفداران جریان صدر از دیروز فراخوان تظاهرات را در فضای مجازی بارها بازنشر کردند تا امروز شنبه مقابل ورودی منطقه سبز برگزار شود. به‌رغم بستن پل‌ها و مسیرهای منتهی به میدان تحریر و ورودی منطقه سبز در مرکز پایتخت عراق، آشوبگران حامی «مقتدی صدر» امروز (شنبه) تهدید کردند که وارد منطقه «الخضراء» (سبز) خواهند شد.

بر اساس گزارش «شفق نیوز»، طرفداران جریان صدر از موانع بتنی گذاشته شده بر روی پل «الجمهوریه» (منتهی به منطقه سبز) هم عبور کردند و برخی از آنها را نیز کنار زدند. در ادامه این گزارش آمده، آنها توانستند از پل الجمهوریه و چند مسیر بسته شده عبور کنند تا اینکه در برابر دروازه «التشریع» متوقف شدند. نیروهای مبارزه با خشونت از آب‌ فشار قوی و شلیک گلوله‌های صوتی برای متوقف کردن آشوبگران استفاده کردند.

شفق‌نیوز افزود، پل‌های الجمهوری، السنک، الاحرار و الشهدا با موانع بتنی بسته است همانطور که تمام مسیرهای منتهی به میدان «التحریر» و منطقه سبز بغداد بسته می‌باشد.

صابرین‌نیوز گزارش داد، برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان در دروازه «التخطیط» از بمب و گلوله صوتی استفاده شده است.

«سومریه نیوز» از زخمی شدن چند نفر طی تظاهرات امروز خبر داد. صابرین نیوز هم اعلام کرد، سه نفر از ناحیه سر زخمی شده‌اند و جراحات آنها شدید است.

صابرین نیوز همچنین افزود، آشوبگران حامی صدر از سمت پل «الزیتون» وارد منطقه سبز بغداد شده‌اند.

چهارشنبه هفته گذشته بود که ده‌ها نفر از طرفداران جریان صدر در اعتراض به گزینه پیشنهادی احزاب شیعه برای نخست‌وزیری، به میدان «التحریر» بغداد آمدند. تظاهرات‌کنندگان ساعتی پس از تجمع در میدان التحریر به سمت منطقه سبز بغداد حرکت کردند و پس از تخریب دیوارهای بتنی موجود وارد این منطقه به‌شدت حفاظت‌شده شدند. عده‌ای از این افراد پس از ورود به منطقه سبز، وارد ساختمان پارلمان عراق شدند و اموال عمومی را تخریب کردند.

اعضای کمیته سیاسی احزاب شیعی عراق در نشست بعدازظهر دوشنبه (سوم مرداد ماه) که در منزل «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح برگزار شد، «محمد شیاع السودانی» را به عنوان نامزد پیشنهادی منصب نخست‌وزیری در عراق معرفی کردند اما جریان صدر که نمایندگان خود را وادار به استعفا کرده، اکنون با وجود خروج از پارلمان، در حال کارشکنی در روند سیاسی است.
https://mardomefarda.ir/vdcb5sb8.rhbgapiuur.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین