تاریخ انتشار :شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۳۰
جالب است ۰
با شیوع گسترده بیماری جدید آبله‌میمون، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا، وضعیت فوق‌العاده بحرانی در این ایالت اعلام کرد.
اعلام «وضعیت فوق‌العاده بحرانی» در ایالت نیویورک
به گزارش مردم فردا،به نقل از ان‌بی‌سی‌نیوز، در پی شیوع گسترده بیماری «آبله میمون» در ایالت نیویورک آمریکا، فرماندار این ایالت «وضعیت فوق‌العاده بحرانی» اعلام کرد.

«کتی هوچول» در صفحه توئیتر شخصی خود نوشت: من وضعیت فوق‌العاده بحرانی را اعلام می‌کنم تا تلاش‌هایمان برای مقابله با شیوع آبله‌میمون تقویت شود. این فرمان اجرایی ما را قادر می‌سازد تا سریع‌تر واکنش نشان دهیم و به کارمندان حوزه سلامت نیز اجازه می‌دهد تا گام‌های بیشتری بردارند و افراد بیشتری در نیویورک واکسینه شوند.

به گفته این مقام آمریکایی «از هر چهار نفر آمریکایی مبتلا به آبله‌میمون، یک نفر از آنها در ایالت نیویورک حضور دارد و نیاز است که ما با هر ابزار موجود و در دسترس با این وضعیت مقابله کنیم».

وضعیت فوق‌العاده بحرانی در ایالت نیویورک پس از آن اعلام می‌شود که مقامات بهداشت این ایالت روز پنج‌شنبه اعلام کرده بودند که شیوع گسترده آبله‌میمون «تهدیدی جدی برای سلامت عمومی» است.

بنا بر گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا که روز جمعه به‌روزرسانی شده، هم‌اکنون ایالت کالیفرنیا با ۱۳۴۵ بیمار مبتلا به آبله‌میون، بیشترین آمار افراد مبتلا در سراسر آمریکا را دارد و پس از آن ایالت کالیفرنیا با ۷۹۹ مبتلا.

سازمان جهانی بهداشت ۲۳ جولای شیوع آبله‌میمون را «وضعیت اضطراری بهداشتی در سطح جهان» اعلام کرد. تاکنون ۲۲ هزار نفر مبتلا به این بیماری در ۷۰ کشور جهان گزارش شده است. در آمریکا نیز تاکنون ۵۲۰۰ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcaymn6.49nw615kk4.html
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین