تاریخ انتشار :چهارشنبه ۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در تشریح برخی از ماموریت‌های این پلیس در روز گذشته از راز قتل یک دختربچه پنج ساله پرده برداشت. او همچنین از بازگرداندن یک کودک گمشده به آغوش خانواده و دستگیری دو گروه از سارقان حرفه‌ای خودرو و منزل خبرداد.
راز تلخ قتل دختربچه ۵ ساله درپی ضرب و شتم
به گزارش مردم فردا،سرهنگ علی ولیپور گودرزی به تشریح برخی از پرونده‌های پلیس آگاهی در روز گذشته پرداخت و گفت: یکی از پرونده‌ها مربوط به دستگیری فردی است که کودکی پنج ساله را به قتل رسانده و چندین ماه حاضر به پذیرفتن جرم خود نبود. رسیدگی به این پرونده در اردیبهشت‌ماه سال جاری در دستورکار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد که دختربچه‌ای پنج ساله براثر ضرب و جرح به یکی از بیمارستان‌های پایتخت منتقل شده و در آنجا جان خود را از دست داده است. 
وی با اشاره به انجام تحقیقات اولیه از مادر این کودک پنج ساله گفت: مادر مقتول در جریان تحقیقات اولیه همسرش را به عنوان عامل این جنایت معرفی کرد، اما پس از بازداشت این فرد و انجام تحقیقات مشخص شد که پدر هیچ نقشی در ضرب و جرح فرزند خردسالش نداشته است. 

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: بررسی‌های بیشتر کارآگاهان حاکی از آن بود که پدر و مادر این کودک با هم اختلاف داشته و جدا از هم زندگی می‌کردند. همچنین در تحقیقات بعدی مشخص شد که مادر کودک کشته شده به صورت پنهانی با مردی در ارتباط است.

ولیپور گودرزی ادامه داد: با کسب این اطلاعات ماموران زن و مرد جوان را به اتهام قتل دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند که پس از انتقال این افراد به مقر پلیس آنها تحت بازجویی قرار گرفتند. اما هر دو نفر هرگونه ارتباط پنهانی با یکدیگر و نیز قتل دختربچه پنج ساله را تکذیب کرده و حاضر پذیرش آن نبودند. این در حالی بود که بر اساس شواهد و قرائن دست داشتن این دو نفر در قتل کودک آشکار بود.

وی ادامه داد: سرانجام مرد جوان پس از سه ماه تصمیم به اعتراف گرد و به قتل کودک پنج ساله اقرار کرد. او البته مدعی شد که این اقدام را ناخواسته انجام داده و به دلیل عصبانیت لحظه‌ای اقدام به شکنجه مرگبار دختر پنج ساله کرده است که این ضرب و شتم منجر به مرگ وی شده است. همچنین مشخص شد که زن جوان نیز فرزندش را به دلیل شیطنت چندین‌بار هدف ضرب و جرح قرار داده بود.

به گفته رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با روشن شدن این پرونده و اعتراف متهمین به جرم خود، پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

پلیس کودک گمشده را به خانواده‌اش بازگرداند
ولیپور گودرزی با بیان اینکه دومین پرونده به نتیجه رسیده این‌بار مربوط به نجات یک کودک است، گفت: چند روز پیش اعضای یک خانواده از اتباع کشورهای همسایه با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت از گم شدن پسر ۹ ساله خود خبر داده و از پلیس درخواست کمک کردند.ماموران نیز بلافاصله اقدامات خود برای یافتن از کودک را آغاز کرده و در جریان تحقیقات خود متوجه شدند که کودک گمشده در کوچه محل سکونت خود در حال بازی بوده که ناگهان مفقود و ناپدید شده‌است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: ماموران در گام نخست با بازبینی دوربین‌های مداربسته داخل کوچه متوجه شدند، پسربچه ۹ ساله پس از جدا شدن از همبازی‌های خود به طرف خیابان اصلی رفته و دیگر برنگشته است. همچنین ماموران در بررسی‌های بعدی خود متوجه شدند که کودک مفقود شده پس از چند متر پیاده روی وارد ایستگاه مترو نزدیک خانه شده و راهی مکانی نامعلوم شده است.

وی افزود: تحقیقات ادامه داشت تا اینکه، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی کمترین زمان ممکن پسر جوان را در یکی از بهزیستی‌های شمال شهر تهران پیدا کردند و به خانواده‌اش تحویل دادند.

سارقان حرفه‌ای داخل خودرو بازداشت شدند
رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ همچنین از دستگیری دو سارق حرفه‌ای محتویات داخل خودرو در مرکز تهران خبر داد و گفت: رسیدگی به این پرونده درپی وقوع یک فقره سرقت محتویات داخل خودرو در شرق تهران در دستورکار ماموران قرار گرفت و در جریان آن مشخص شد دو سارق با استفاده از یک موتورسیکلت قرمز رنگ و با استفاده از سلاح سرد شیشه عقب خودرویی را شکسته و اقدام به سرقت یک دوربین گرانقیمت و دیگر لوازم با ارزش داخل ماشین کرده‌اند.


وی با بیان اینکه ماموران در ادامه تحقیقات خود به بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته صحنه سرقت پرداخته و چهره سارقان را شناسایی کردند، گفت: با شناسایی چهره سارقان، هویت آنان نیز مورد شناسایی قرار گرفته و مشخص شد که هر دو نفر از متهمان سابقه‌دار هستند که پیش از این چندین بار دستگیر و روانه زندان شده‌اند. 

ولیپور گودرزی افزود:  کارآگاهان در گام بعدی با انجام رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه سارقان حرفه‌ای را در مرکز تهران شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی این افراد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. همچنین محل دستگیری این افراد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن تعداد زیادی تلفن همراه مسروقه و دوربین مالباخته کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه سارقان در جریان بازجویی‌های انجاج شده به جرم خود اعتراف کردند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

سرقت از ۱۰ خانه هنگام مرخصی از زندان
ولیپور گودرزی از انهدام باند چهار نفره سارقان منزل در شمال تهران خبرداد و گفت: متهمان به ۱۰ فقره سرقت در هنگام مرخصی از زندان معترف شدند. رسیدگی به این پرونده در پی گزارش سرقت از یک منزل مسکونی در مرکز تهران در دستورکار تیمی از کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته و در جریان تحقیقات ابتدایی مشخص شد، سارقان پس از تخریب در وردی خانه اقدام به سرقت یک دستگاه تلویزیون، تلفن همراه، پول نقد و طلا کرده‌ و متواری شده‌اند. 

وی با بیان اینکه بررسی‌های میدانی نیز نشان داد که سارقان در هنگام سرقت یک قبض پارکینگ را در خانه مورد نظر جا گذاشته‌اند، گفت: با همین سرنخ ماموران وارد عمل شدند و با رصدهای اطلاعاتی مخفیگاه دو نفر از سارقان را شناسایی کردند . در ادامه نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام شده و ماموران با حضور در مخفیگاه دو متهم متوجه شدند که این افراد به زندان بازگشته‌اند و در روزهای اخیر در مرخصی به سر می‌بردند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه با هماهنگی با مقامات زندان، دو متهم به پلیس آگاهی منتقل شدند، گفت: این افراد پس از انتقال به پایگاه هشتم پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت از خانه با همدستی دو مرد جوان دیگر اعتراف کردند.

ولیپور گودرزی با بیان اینکه تحقیقات برای دستگیری دو همدست دیگر این افراد نیز ادامه دارد، گفت: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان مشخص شد این باند چهار نفره به ۱۰ خانه در منطقه‌های خانی آباد، یافت آباد و بزرگراه نواب دستبرد زده‌اند.
https://mardomefarda.ir/vdcaeyn6.49nwe15kk4.html
منبع : همشهری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما