تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۹
جالب است ۰
مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درخصوص خشکاندن ۱۳ اصله درخت با بن محیط ۱۲۰ تا ۱۵۰ توسط یک مالک متخلف توضیحاتی را مطرح کرد.
خشکاندن عمدی ۱۳ اصله درخت در خیابان ولیعصر
به گزارش مردم فردا،علی‌محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران صبح امروز در حاشیه برگزاری هشتادویکمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران، در ارتباط با خشکاندن 13 اصله درخت تنومند و باغ بن محیط بالا در خیابان ولی‌عصر(عج) توسط مالک یک ساختمان اظهار کرد: همان‌طور که در روزهای گذشته این موضوع در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح شده حساسیت زیادی را ایجاد کرده است و شهرداری نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: ما نیز نامه‌ای به شهرداری منطقه یک ارسال کرده‌ایم که سریعاً اقدامات لازم جهت جلوگیری از ساخت‌وساز در این محل توسط مالک گرفته شود و هرگونه فعالیت ساختمانی در این محدوده ممنوع باشد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران ادامه داد: همچنین این پرونده به کمیسیون ماده 7 ارسال شد و روز گذشته جلسه‌ای در باب این مسئله برگزار شد و بر اساس تصمیم اخذشده قرار شده است اعمال ماده 4 صورت بگیرد.

مختاری با تأکید بر اینکه مالک عمداً درختان خیابان ولی‌عصر را مقابل ساختمان خود خشکانده است گفت: این مسئله جرم محسوب می‌شود و در واقع مالک پلاک ثبتی جرم کرده است، ضمن اینکه دادستانی نیز به این موضوع وارد شده است و توقف هرگونه عملیات ساختمانی در این محدوده صادر و ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه درختان خیابان ولی‌عصر با توجه به بن محیط بالا به‌عنوان سرمایه ملی در حوزه فضای سبز محسوب می‌شوند، گفت: سازمان بازرسی کشور نیز به این موضوع وارد شده است و خواسته است که برخورد قاطع با این مسئله صورت بگیرد.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران با بیان اینکه پرونده این اتفاق در دادستانی شعبه37 همچنان مفتوح است، گفت: مالک مکلف شده است که 13 اصله درخت را در همان موقعیت و با همان محیط بن بالا بکارد و این مسئله از طریق شهرداری و سازمان بوستان‌ها نظارت خواهد شد.

مختاری با اعلام اینکه این درختان دارای محیط بن بالا بین 120 تا 150 بوده‌اند، گفت: شهرداری تهران به هیچ عنوان با قطع درختان و خشکاندن آنها کوتاه نخواهد آمد و با عوامل چنین اقداماتی برخورد خواهد کرد.
https://mardomefarda.ir/vdcfjmdy.w6dxcagiiw.html
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما