تاریخ انتشار :سه شنبه ۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۰۶
جالب است ۰
شورای عالی سیاسی یمن بر لزوم گشایش فرودگاه بین‌المللی صنعاء و بندر الحدیده به صورت کامل تاکید کرد.
انصارالله برای تمدید آتش بس شرط گذاشت
به گزارش مردم فردا،به نقل از سایت المیادین، شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد، تمدید آتش بس مستلزم پایبندی به پرداخت حقوق تمامی کارکنان و ارائه سایر خدماتی است که با قطع آنها توسط متجاوزان، درد و رنج ملت یمن افزایش یافته است.

این شورا همچنین تاکید کرد: ما اقدام به افتتاح حساب در شعبه بانک مرکزی الحدیده کردیم و درآمدهای بندر به آن واریز شد که این امر در پرداخت حقوق تمامی کارمندان دولتی سهم به سزایی دارد.

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: طرف مقابل و سازمان ملل پس از آن که حساب ویژه‌ای برای آن باز کردیم، متعهد به پر کردن شکاف پرداخت حقوق نشدند. پرداخت حقوق‌ها و مستمری‌ها حق طبیعی کارمندان و تمامی بازنشستگان است.

این شورا همچنین هتک حرمت مکه مکرمه توسط خبرنگار شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد که این امر، باعث تحریک احساسات مسلمانان می‌شود.

شورای عالی سیاسی یمن در جریان نشستش به ریاست مهدی المشاط، آخرین تحولات سیاسی مربوط به آتش بس را مورد بررسی قرار داد.

به پیشنهاد سازمان ملل متحد یک آتش بس دو ماهه از دوم آوریل (۱۳ فروردین) در یمن برقرار شد که از مهمترین مفاد آن ورود ۱۸ کشتی حامل سوخت به بنادر الحدیده و اجازه دو پرواز رفت و برگشت هفتگی از فرودگاه صنعا بود. این توافق پس از اتمام دوره دو ماهه بار دیگر تمدید شد.

پیشتر «گیل تاماری» روزنامه‌نگار کانال ۱۳ اسرائیل، ویدئویی را در توئیتر منتشر کرد که نشان می‌دهد در اعتراض به ممنوعیت ورود غیرمسلمانان به مکه، مقدس‌ترین شهر اسلام، وارد این شهر شده است.

سخنگوی پلیس منطقه مکه در اظهاراتی که توسط خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش شد، اعلام کرد: یک شهروند را به اتهام همدستی در «انتقال و تسهیل ورود یک خبرنگار (غیر مسلمان)» به دادستان معرفی کرده است.
https://mardomefarda.ir/vdcb8fb8.rhbgzpiuur.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین