تاریخ انتشار :دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰
جالب است ۰
رئیس جمهور آلمان جنگ روسیه علیه اوکراین را علیه وحدت اروپا خواند.
آلمان: جنگ اوکراین وحدت اروپا را هدف گرفته است
به گزارش مردم فردا،فرانک والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان روز یکشنبه اعلام کرد جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه علیه اوکراین «جنگ علیه وحدت اروپا» نیز است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برلین، وی در سخنانی در پادربورن در غرب آلمان گفت: جنگ پوتین علیه اوکراین جنگ علیه وحدت اروپا نیز است.
وی افزود ما نباید بگذاریم بین کشور‌های اروپایی تفرقه ایجاد شود. نباید اجازه دهیم وحدت اروپا از بین برود. این جنگ صرفاً تمامیت ارضی اوکراین را نشانه نرفته است بلکه بنیان ارزش‌ها و صلح ما را نیز هدف گرفته است.
در خبری دیگر، روزنامه آمریکایی پولیتیکو از کشته شدن جنجگویان خارجی که در کنار نیرو‌های اوکراینی با نیرو‌های روسی در منطقه دونباس اوکراین می‌جنگیدند، خبر داد.
این روزنامه شنبه اظهارات جنجالی روسلان میروشنکو، فرمانده جنگجویان خارجی را گزارش کرد که در آن وی ادعا کرد ۴ جنگجوی خارجی: دو آمریکایی، یک کانادایی و یک سوئدی، ۱۸ ژوئیه در نبرد با نیرو‌های روسی در دونباس کشته شده اند.
میروشنکو افزود این جنگجویان عضو یگان عملیات ویژه بودند که در نزدیکی شهر سورسک Seversk در منطقه شرقی دونتسک مستقر است.
پولیتیکو همچنین گزارش داد یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا جمعه گذشته، به شرط ناشناس ماندن، کشته شدن آمریکایی‌ها را بدون ذکر نام آنها، تأیید کرد.این منبع گفت: «ما با خانواده‌ها در تماس هستیم و همه کمک‌های کنسولی ممکن را در اختیار آن‌ها می‌گذاریم.»
تاکنون هیچ اظهارنظر رسمی از این سه کشور در این خصوص منتشر نشده است.
https://mardomefarda.ir/vdcdns0f.yt0zf6a22y.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین