تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۷
جالب است ۰
مقامات هوانوردی دولتی روسیه اعلام کردند یک هواپیمای جاسوسی ناتو بر فراز دریای سیاه در مسیر یک هواپیمای مسافربری روس قرار گرفته است.
تقابل هواپیمای جاسوسی ناتو و هواپیمای روس بر فراز دریای سیاه
به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات هوانوری روسیه اعلام کردند یک فروند هواپیمای سی ال – ۶۰۰ ناتو هنگام پرواز یک هواپیما روسی ایروفلوت بر فراز دریای سیاه در مسیر پروازی او قرار گرفته که در پی آن هواپیمای روس مجبور به کاهش ارتفاع شده است.

شرکت هواپیمایی ایروفلوت در بیانیه‌ای اعلام کرد: پرواز اس یو ۵۰۱ این شرکت هواپیمایی روز جمعه با ۱۴۲ مسافر بر فراز دریای سیاه در حال پرواز بود که مرکز کنترل ترافیک هوایی به خلبان اطلاع می‌دهد که یک هواپیمای دیگر در مسیر هوایی آن قرار گرفته است برای همین خلبان این پرواز مجبور می‌شود حدود ۶۱۰ متر از ارتفاع خود کم کند.

در بیانیه این شرکت هواپیمایی آمده است: خدمه هواپیما توانسته اند عبور یک هواپیمای دیگر در نزدیکی این پرواز را مشاهده کنند.

در بیانیه این شرکت هوایی روسی اعلام نشده هواپیمای شناسایی شده متعلق به کدام عضو ناتو است.

شرکت هواپیمایی روزاویاتسیا نیز اعلام کرد: اخیراً پرواز هواپیما‌های ناتو در منطقه خطر هواپیما‌های غیرنظامی مسکو زیاد شده است و مسکو قصد دارد از ناتو در این باره به مراجع قانونی بین المللی شکایت کند.

تنش‌های میان آمریکا و روسیه در ماه‌های اخیر بر سر منطقه اوکراین افزایش یافته است. آمریکا و برخی قدرت‌های ناتو اخیراً مسکو را به تحرکات نظامی در مرز‌های اوکراین متهم می‌کنند؛ ادعایی که هر بار مقامات کرملین آن را تکذیب می‌کنند.
https://mardomefarda.ir/vdca.un6k49nwi5k14.html
منبع : باشگاه خبرنگاران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین