تاریخ انتشار :جمعه ۳۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
جالب است ۰
بر اساس یک گزارش جدید ممکن است گوشی‌های سال آینده سامسونگ دوربین بهتری داشته باشند. گفته می‌شود سامسونگ تصمیم گرفته حسگر سنجش عمق (Depth Camera) را حذف کند و در عوض کیفیت دوربین را بالا ببرد. جزئیات جالب را در شهر سخت افزار بخوانید.
سامسونگ در گوشی جدیدش تعداد را فدای کیفیت بالاتر دوربین می‌کند
به گزارش مردم فردا،طبق گزارش منتشر شده از کره جنوبی، سامسونگ در گوشی‌های آتی گلکسی A24، گلکسی A34 و گلکسی A54 که در سال 2023 میلادی عرضه می‌شوند، حسگر سنجش عمق را حذف می‌کند. البته برخلاف برند جسور Nothing، هنوز سامسونگ از دوربین تقریباً بی استفاده ماکرو دست نمی‌شد اما می‌توان گفت 50 درصد راه را می‌رود. Nothing همین اخیراً گوشی با تنها دو دوربین پشتی (شامل اصلی و التراواید) معرفی کرد.

طی چند سال اخیر گوشی‌های هوشمند میان رده تقریباً دو دوربین کاربردی شامل اصلی و التراواید داشته‌اند اما برخی سازندگان دوربین سوم و چهارم را هم اضافه کرده‌اند که می‌تواند ماکرو و سنجش عمق باشد. در مواردی هم یک دوربین سیاه و سفید وجود شده است.



با وجود اینکه بسیاری از گوشی‌های هوشمند امروزی سه یا حتی چهار و پنج دوربین پشتی دارند، اما تقریباً کمتر کسی بر این باور است که یک گوشی 200 دلاری سامسونگ یا شیائومی کیفیت دوربین خوبی دارد. خوشبختانه به نظر می‌رسد دست کم سامسونگ به پایان جنگ دوربین‌ها کمک می‌کند.

بر اساس همین گزارش گوشی گلکسی A24 با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین التراواید 8 مگایپکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی عرضه می‌شود اما گلکسی A34 دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و دوربین‌های دوم و سوم مشابه گلکسی A24 دارد.

در این میان گلکسی A54 که انتظار می‌رود رده بالاترین مدل باشد و جایگزین گلکسی A53 شود، تنها یک دوربین دوم 5 مگاپیکسلی الترا واید دارد و خبری از دوربین سوم یا چهارم نیست. در صورتی که این ادعا درست باشد، ترکیب دوربین گلکسی A54 سامسونگ شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی است.

ادعا می‌شود سامسونگ تصمیم گرفته است با حذف دوربین سنجش عمق، هزینه آن را صرف بهبود دوربین‌های اصلی و به‌کارگیری حسگرهای بهتر کند. گفته می‌شود گوشی گلکسی A34 سامسونگ ماه مارس سال آینده از راه می‌رسد و در ماه چهارم 2022 شاهد گلکسی A54 خواهیم بود.
https://mardomefarda.ir/vdceww8z.jh877i9bbj.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما