تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۰
جالب است ۰
نام «نواک جوکوویچ» در فهرست شرکت‌کنندگان در رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا دیده می‌شود اما سازمان‌دهندگان این مسابقات اعلام کردند که به مقررات دولت آمریکا درخصوص ورود افراد واکسینه‌نشده به این کشور احترام می‌گذارند.
تکلیف حضور «جوکوویچ» در تنیس آزاد آمریکا روشن شد
به گزارش مردم فردا، سازمان‌دهندگان تنیس آزاد آمریکا فهرست تنیسورهای واجد شرایط حضور در این تورنمنت که از ۲۹ آگوست(۷ شهریورماه ۱۴۰۱) آغاز می‌شود را منتشر کرده‌اند و در این فهرست نام مرد صربستانی نیز به‌رغم عدم واکسیناسیون، به چشم می‌خورد و این در حالی است که حضور وی در این مسابقات به دلیل محدودیت‌های اعمال شده برای ورود افراد واکسینه‌نشده برابر کرونا به خاک آمریکا، منتفی است.
در بیانیه صادرشده از سوی کمیته برگزاری تنیس آزاد آمریکا آمده است: براساس کتاب مقررات گرند اسلم، تمام بازیکنان واجد شرایط به طور خودکار و براساس رنکینگ آنها ۴۲ روز پیش از آغاز تورنمنت، به قرعه کشی رقابت‌های انفرادی زنان و مردان وارد می‌شوند. رقابت‌های تنیس آزاد آمریکا الزامی برای واکسیناسیون ندارد اما به موضع دولت آمریکا در خصوص سفر شهروندان واکسینه‌نشده غیرآمریکایی به این کشور، احترام می‌گذارد.
جوکوویچ پس از قهرمانی در ویمبلدون در اوایل ماه جاری، بار دیگر با تاکید بر اینکه هیچ قصدی برای واکسیناسیون ندارد، گفته بود «واکسینه نیستم و تمایلی برای این کار ندارم. درخواست معافیت پزشکی هم واقعیت ندارد. پاسخی برای واکسینه نشدنم ندارم. فکر می‌کنم موضوع این است که آنها به موقع این ممنوعیت را لغو کنند. در انتظار اخبار خوب از آمریکا خواهم ماند چون از صمیم قلبم دوست دارم به این مسابقات بروم.»
موضع کمیته سازمان‌دهی تنیس آزاد آمریکا بدان معنا است که بازیکنان آمریکای واکسینه‌نشده همچون «تنیس سندگرن» مجاز به حضور در این تورنمنت بوده ستارگان خارجی همچون جوکوویچ به‌دلیل محدودیت‌های مسافرتی آمریکا، چنین مجوزی را نخواهند داشت.
سندگرن به عنوان یکی از منتقدان شرایط کنونی، عدم تلاش مقامات تنیس آمریکا برای در نظر گرفتن نوعی معافیت برای جوکوویچ را «شرم‌آور» خوانده است.
 

 
https://mardomefarda.ir/vdcefz8z.jh87pi9bbj.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما