تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۵
جالب است ۰
مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه با بیان این‌که امنیت ایران، ترکیه و سوریه در منطقه به هم پیوسته است، گفت: رفع نگرانی‌های امنیتی کشورهای منطقه، با گفت‌وگو و مذاکره دست یافتنی است.
دستیار وزیر خارجه: امنیت ایران، ترکیه و سوریه در منطقه به هم پیوسته است
به گزارش مردم فردا،«محمدصادق فضلی» دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) ۳۰ تیرماه در توئیتی درباره اوضاع سوریه و حضور آمریکا در شرق فرات و غارت ثروت‌ها از جمله نفت سوریه نوشت: هرگونه نقض تمامیت ارضی سوریه و حضور مداخله‌گر آمریکا در شرق فرات و غارت ثروت‌های طبیعی سوریه، برای این کشور خسارت و تهدید امنیت کل منطقه است.

وی افزود: بیرون رانده شدن متجاوز عاقبتی محتوم است.

فضلی در توئیتی دیگر با ذکر این نکته که امنیت ایران، ترکیه و سوریه در منطقه به هم پیوسته است، خاطرنشان کرد: رفع نگرانی‌های امنیتی کشورهای منطقه، اهدافی هستند که با گفت‌وگو و مذاکره دست یافتنی بوده و جمهوری اسلامی ایران همواره بر آن تاکید دارد.

به گزارش فارس، سه‌شنبه شب ۲۸ تیر ماه تهران میزبان هفتمین نشست سران ضامن روند آستانه با حضور ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه به میزبانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بود. نشستی که به بیانیه ۱۶ بندی تهران انجامید. از سوی دیگر سه‌شنبه شب نیز فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه در پاسخ به دعوت امیرعبداللهیان و برای دومین بار در دولت سیزدهم به تهران آمد و روز چهارشنبه با همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌‌وگو کرد و پس از آن در نشست خبری مشترک حضور یافت.

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با المقداد ضمن ابراز نگرانی از احتمال ورود نظامی ترکیه به خاک سوریه، بر خروج بدون قید و شرط و فوری نیروهای نظامی آمریکا از خاک سوریه تأکید کرد و افزود: مایلم یک بار دیگر بر اهمیت حفظ تمامیت ارضی، یکپارچگی و احترام به حاکمیت سوریه تأکید کنم و بر حل و فصل مسائل باقیمانده در حوزه منازعات تروریستی در سوریه و برخی از نگرانی‌هایی که ترکیه از حضور برخی گروه‌ها در خاک سوریه دارد تاکید می‌کنیم، از طریق سیاسی مورد حل و فصل قرار بگیرد. بحث مبارزه با تروریسم و ساختن آینده سوریه بر مبنای خواست همه مردم این کشور و حفظ حقوق مردم این کشور به دور از دخالت خارجی در صدر اولویت‌های مورد پیگیری ایران قرار دارد. (اینجا بخوانید)

وزیر خارجه سوریه نیز با بیان اینکه به هیچ طرفی اجازه ورود به سرزمین خود را نمی‌دهیم، گفت: نه برای ترکیه و نه غیر ترکیه هیچ سودی ندارد که وارد مرزهای کشور ما شوند و هدف آمریکا برای تجزیه سوریه هم محقق نخواهد شد.
https://mardomefarda.ir/vdcae6n6.49nwi15kk4.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما