تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۰
جالب است ۰
آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان توضیحاتی درمورد پاداش ها، حقوق ملی پوشان و برنامه های آماده سازی این تیم ارائه کرد.
افشای تفاوت‌های اسکوچیچ و کی‌روش و پاداش ملی پوشان
به گزارش مردم فردا،مهرداد خانبان در مورد انتقادات مطرح شده نسبت به اردوی اخیر تیم ملی فوتبال کشورمان در قطر اظهار داشت: در مورد اردوی قطر باید بگویم بهترین اردویی بود که در آن مقطع می‌توانستیم داشته باشیم. پس از لغو دیدار با کانادا که می‌توانست بازی مفیدی برای ما باشد، هماهنگی اردو و بازی‌های بین‌المللی در آن سطح به این سادگی نیست که انتظار داشته باشید کارها به سرعت انجام شود. اردوی قطر به عنوان آلترناتیو سفر به کانادا پیش‌بینی شده بود، فقط هماهنگی‌های نهایی مانده بود که توانستند در 4-3 روز این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام بدهند. درنهایت به این کشور رفتیم و اردوی قطر از نداشتن اردو و تمرین نکردن مفیدتر بود.
وی در خصوص اینکه آیا شرایط فعلی تیم ملی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مثبت ارزیابی می‌کند یا نه، توضیح داد: از برنامه‌ای که اسکوچیچ در نظر گرفته و به هیات رئیسه ارائه داده بود عقب هستیم. متاسفانه این اتفاق هم بنا به دلایلی افتاد که خارج از فدراسیون فوتبال و ورزش است. متاسفانه از برنامه خود عقب هستیم و امیدواریم در اردوهای بعدی جبران کنیم.
آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد مقایسه شدن دراگان اسکوچیچ با کارلوس کی‌روش در شرایطی که او با هر دو مربی کار کرده است،‌ گفت: می‌توانید به جز من در مورد اسکوچیچ از بازیکنان و باشگاه‌هایی که در داخل و خارج از کشور با آنها کار کرده است، سوال کنید. اسکوچیچ از لحاظ تاکتیکی، تئوری و دانش فوتبال یکی از بهترین مربیانی است که با آنها کار کرده‌ام.
خانبان در خصوص اینکه از 20 چه نمره‌ای به اسکوچیچ می‌دهد، گفت: فکر نمی‌کنم در جایگاهی باشم که بتوانم به سرمربی تیم ملی نمره بدهم، می‌دانید سه بار در مقدماتی جام جهانی و یک دوره در این رقابت‌ها شرکت کردم، در کشورهای دیگر نیز فعالیت داشتم، اما اسکوچیچ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکی از بهترین مربیانی می‌دانم که کنارش کار کرده‌ام. او فهم فوتبالی خیلی بالایی دارد. به ویژه در تاکتیک‌های تهاجمی و ضربات ایستگاهی‌ ایده‌های زیادی دارد. اگر بتواند و فرصت کافی برای اجرای ایده‌هایش داشته باشد، فوتبال خوبی از تیم ملی خواهیم دید.
وی اضافه کرد: در مورد مقایسه اسکوچیچ با کارلوس کی‌روش هم باید بگویم آنها از لحاظ شخصیتی و فنی دو فرد متفاوت هستند. ایده‌های تاکتیکی متفاوتی دارند، بحث سیستم پایه‌ای که آنها استفاده می‌کردند دو بحث جدا است، شرح وظایف و دیدگاه‌شان نسبت به فوتبال نیز دو تئوری کاملا متفاوت دارد. کی‌روش به فوتبال تدافعی علاقه داشت اما اسکوچیچ دوست دارد تیمش تهاجمی بازی کند، به همین دلیل دوست دارد تیم ملی از جلو پرس کرده و فضاها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از جلو ببندد. مالکیت توپ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشته باشد.
آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد اینکه آیا نفرات لازم برای اجرای تاکتیک‌های اسکوچیچ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم پاسخ داد: نیروی انسانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داریم اما باید فرصت داشته باشیم تا این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دهیم.
خانبان در مورد مقایسه دیدارهای تدارکاتی تیم ملی با سایر تیم‌های آسیایی حاضر در جام جهانی 2022 قطر گفت: اگر بخواهیم بگوییم در مورد بازی‌های تدارکاتی از سایر تیم‌های آسیایی دیگر عقب هستیم، حرف تکراری زده‌ایم. تنها یک بازی داشتیم اما برنامه تیم ملی این نبود، اسکوچیچ برنامه داده بود تا تیم ملی سه بازی دوستانه برگزار کند. به همین دلیل برای این فیفادی درخواست برگزاری سه دیدار تدارکاتی کرد، فدراسیون فوتبال هم برنامه‌ریزی‌های لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام داد تا در اردوی کانادا سه بازی با کانادا، اکوادور و یک تیم دیگر داشته باشیم.
وی اضافه کرد: به جز کانادا، فدراسیون با دو کشور دیگر مذاکره کرد و کار تقریبا نهایی شده بود. اجازه بدهید نام این تیم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگویم، زیرا ممکن است در آینده با آنها بازی کنیم.
عضو کادر فنی تیم ملی در مورد اینکه آیا این تیم سهمیه جام جهانی گرفته است، اظهار داشت: همان گونه که حسن کامرانی‌فر گفت یکی از حریفان ما تیمی است که در جام جهانی حضور دارد. اسکوچیچ درخواست کرده بود تیم ملی سه بازی در فیفادی قبلی و دو بازی در فیفادی آینده داشته باشد. با توجه به تجربه‌ای که خودم از حضور در سه دوره مقدماتی جام جهانی دارم، با توجه به اینکه فیفادی قبلی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست دادیم، اکنون بهترین برنامه برای تیم ملی هماهنگی با برنامه لیگ است. باید لیگ را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زودتر شروع کنیم و مسابقات لیگ قبل از جام جهانی تا هفته پانزدهم طول نکشد. درواقع تا هفته دهم بازی کنیم و 5-4 هفته باقیمانده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار تیم ملی بگذاریم.
خانبان ادامه داد: تیم ملی 18-17 بازیکن لژیونر دارد که برخی از آنها در لیگ‌های امارات و قطر مشغول هستند. قطر میزبان جام جهانی است و برخی تیم‌های حاضر در این مسابقات در امارات اردو می‌زنند. قطر دو ماه قبل از شروع جام جهانی باید استادیوم‌ها و امکانات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار فیفا قرار بدهد به همین دلیل در این کشور بازی برگزار نمی‌شود، البته با تجربه‌ای که از گذشته دارم این حرف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌زنم و کامل مطمئن نیستم. به همین دلیل می‌توانیم از بازیکنان شاغل در قطر و امارات استفاده کنیم. ممکن است یکی از بازیکنان اروپایی ما هم به قطر بازگردد و تعداد لژیونرهای این کشور بیشتر شود.
وی در مورد اینکه کدام بازیکن قرار است از اروپا به قطر بیاید، حاضر به پاسخگویی نشد و اضافه کرد: می‌توانیم با استفاده از بازیکنان شاغل در قطر،‌ امارات و لیگ خودمان 50 درصد نفرات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار داشته باشیم و با آنها کار کنیم. موضوع دیگری که باید به آن توجه شود، مربوط به مسئله‌ای است که ما باید از لحاظ آمادگی ذهنی، روانی، شرایط اردویی و تمرینی نیز خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقویت کنیم. شاید 3 تا 5 بازیکن از آن 50 درصدی که گفتم در بازی‌های تیم ملی ثابت باشند، اما آماده‌سازی آنها و آشنا شدن با تفکرات سرمربی در تمرین رقم می‌خورد. به همین دلیل همان 5 تمرین نهایی نیز به ما کمک می‌کند.
آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص حقوق و پاداش‌های بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم ملی عنوان کرد: این مسائل در سطح گمانه‌زنی‌های مردم و رسانه‌ها مطرح نشد بلکه افشاگری بود که البته پرداختن به آنها زیاد هم جالب نیست. باز هم می‌گویم سه دوره در مقدماتی جام جهانی همراه تیم ملی بودم، اما اکنون کمترین حقوق را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارم. کمترین میزان پاداش نیز همین پاداشی است که بچه‌ها در این دوره گرفتند. تیم ملی با کمترین هزینه به جام جهانی رفته و آورده 16 میلیون دلاری داشته است. البته نمی‌دانم این مبلغ به دلار یا یورو است. AFC و فیفا از تبلیغات محیطی پاداش و... پول، می‌دهد.
وی اضافه کرد: به هر حال این پول زمانی آزاد می‌شود و به فوتبال می‌رسد و عددی هم نیست که مسئولان نتوانند به فدراسیون فوتبال برای آماده‌سازی تیم کمک کنند. فدراسیون هم توقع ندارد که تمام این 16 میلیون دلار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنند. آنهایی که دستشان در هزینه‌هاست باید بگویند که چه مبلغی برای آماده‌سازی هزینه شود. اما باید بگویم پاداش‌ها و حقوق بازیکنان و کادر فنی تیم ملی نسبت به دوره‌های قبلی از نصف هم کمتر است.
آنالیزور تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد:‌ پاداش‌ها در دوره کی‌روش از لحاظ دلاری دو برابر الان بود، الان هم پاداش‌ها دلاری است و به ریال پرداخت می‌شود، اما در دوره‌های قبلی برای هر برد دو برابر الان پاداش می‌گرفتیم.
خانبان تصریح کرد: خیلی صحبت می‌کنند که اسکوچیچ برای تیمش نمی‌جنگد، اما این گونه نیست. از صبح که از خواب بیدار می‌شود پرکار است و کار کردن با او خیلی سخت است. باید بنشینید و ساعات زیادی با او کار کنید. وقتی در اردو هستیم بعد از صرف صبحانه حدود ساعت 9 تا 10 صبح به اتاق جلسات می‌رویم و کار آنالیز و طراحی تمرینات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم. پس از صرف ناهار نیز تا زمان شروع تمرین این کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه می‌دهیم.
وی در مورد وضعیت قرارداد خود با فدراسیون فوتبال گفت: تمام کارها تقریبا از طریق فدراسیون فوتبال انجام شده، سایر مربیان ایرانی و حتی خارجی‌ها قراردادشان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ امضا کرده‌اند، قرارداد من مانده و باید در روزهای آتی صحبت کنیم و ببینیم کار به کجا خواهد رسید. صحبت‌ها انجام شده و مباحث مالی نیز به حدی نیست که بخواهیم آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بالا و پایین کنیم. فقط امضای قرارداد باقی مانده، اما باید صحبت کنیم تا ببینیم به چه روالی می‌توانیم در خدمت تیم ملی باشیم.
آنالیزور پرسپولیس در خصوص عملکرد این تیم در فصل گذشته توضیح داد:‌ عملکرد خوبی در فصل گذشته داشتیم و  حتی با کسب 63 امتیاز فوق‌العاده کار کردیم. با 44 گل زده بهترین خط حمله لیگ در اختیارمان بود. با توجه به مشکلات خیلی زیادی که باشگاه داشت، عملکردمان فوق‌العاده بود. ساده‌ترین مشکل پرسپولیس این است که در فصل گذشته سه مدیرعامل تغییر کرد. هر سه نفر هم عزیز، مسلط و مدیر بودند، اما وقتی مدیر ارشد یک باشگاه عوض می‌شود، فرد جایگزین تا روی کار مستقر و مسلط شود و مدیران میانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تغییر بدهد زمانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از دست می‌دهد. امیدوارم رضا درویش سال‌ها در پرسپولیس باقی بماند و کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جلو ببرد.
خانبان در ادامه گفتگو با برنامه صبح بخیر ایران، در خصوص فعالیت‌های نقل و انتقالاتی پرسپولیس عنوان کرد: بخشی از لیست گل محمدی جذب شده و امیدواریم بخش دوم از لیست نفراتی که به باشگاه داده نیز جذب شود تا شرایط مثل سال گذشته نباشد. متاسفانه در سال گذشته مسئولان باشگاه نتوانستند لیست اول سرمربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جذب کنند و با بازیکنان باقیمانده در بازار و با توجه به فرصت کمی که بین باز و بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی داشتیم قرارداد بستیم.
عضو کادر فنی پرسپولیس تصریح کرد: سال گذشته فقط دو روز فرصت داشتیم تا به سه بازیکن قرارداد ببندیم. باید خریدهای خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از موجودی بازار انجام می‌دادیم، البته این نفرات هم کیفیت خوبی داشتند، اما امسال نیز بازیکنان خوبی جذب شده‌اند و امیدواریم باقیمانده لیست هم جذب شوند تا بتوانیم فصل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرقدرت شروع کنیم.
وی در مورد اینکه آیا سایر بازیکنان باقیمانده از لیست پرسپولیس خارجی هستند، گفت: امیدواریم این اتفاق بیفتد.
عضو کادرفنی پرسپولیس درباره جدایی حمید مطهری از این تیم، اظهار داشت: هر کمک مربی ای وظایفی که سرمربی به او داده را انجام می‌دهد. 
خانبان درمورد وظایف کریم باقری در کادرفنی پرسپولیس، گفت: هر کاری سرمربی تعیین کند، انجام می دهد. درمورد مطهری هم باید بگویم از اینکه سال آینده با او همکار نیستم متاسف هستم. مربی بسیار باشخصیت و یک جنتلمن واقعی است. کاری که گل محمدی به او می‌سپرد به بهترین شکل انجام می‌داد. من با مربیان خارجی زیادی کار کردم اما یک نکته مثبت و خیلی خوبی که مطهری دارد این است که اجرای بسیار قوی ای دارد. تمریناتی را که گل محمدی به او می‌سپرد به بهترین شکل اجرا می کرد. از سال 86 که کار می کنم هیچ کمک مربی‌ای را ندیدم که تا این اندازه به اجرای تمرینات مسلط باشد‌.
https://mardomefarda.ir/vdcf.ed1iw6dyegiaw.html
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما