تاریخ انتشار :يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰
جالب است ۰
رئیس جمهور پیشین تونس تحریم همه‌پرسی قانون اساسی این کشور را که قرار است ۲۵ ژوئیه آتی برگزار شود، خواستار شد.
فراخوان "المرزوقی" برای تحریم همه‌پرسی قانون اساسی تونس
به گزارش مردم فردا،به نقل از سایت شبکه خبری الجزیره، منصف المرزوقی، رئیس جمهور پیشین تونس با انتشار ویدیویی در صفحه شخصی خود در فیسبوک، تحریم همه‌پرسی را که قرار است ۲۵ ژوئیه آتی (سوم مرداد) برگزار شود، خواستار شد.

المرزوقی در ادامه ژوئیه آتی را "نقطه عطفی در تاریخ ملت تونس" توصیف کرده و بر لزوم توقف کودتا و بازگشت به روند دموکراسی در تونس تاکید کرد.

همچنین رئیس جمهور پیشین تونس با اشاره به اعتصاب اتحادیه کار این کشور و اعتصاب مستمر قضات و نیز تظاهرات احزاب سیاسی در مخالفت با اقدامات قیس سعید (رئیس جمهور کنونی تونس)، افزایش حداکثری مقاومت شهروندان را خواستار شد.

او در ادامه نیز هشدار داد، کشور بر سر دو راهی قرار دارد یا پیروزی قیس سعید که فاجعه‌ای برای کشور خواهد بود و یا توقف کودتا و محاکمه مسؤولان آن و بازگشت به روند دموکراتیک.

قیس سعید روز چهارشنبه با نجلاء بودن، نخست وزیر تونس مقدمات جاری برای برگزاری همه‌پرسی قانون اساسی جدید این کشور را بررسی کرد.

مقامات تونسی در راستای فراهم کردن مقدمات برگزاری این همه‌پرسی و با توجه به تحریم گسترده آن از سوی احزاب سیاسی و سندیکاهای تونس، از چهارم ژوئن جاری نشست‌های گفتگوی ملی را با هدف خروج از بحران سیاسی این کشور آغاز کردند.
https://mardomefarda.ir/vdca.mnok49n6y5k14.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین