تاریخ انتشار :جمعه ۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۸
جالب است ۰
اطلاعاتی از نسل بعدی مادربردهای Z790 و H770 شرکت ASRock به دست آمده که پشتیبانی آن‌ها از فناوری حافظه DDR4 را تایید می‌کنند.
پردازنده‌های نسل سیزدهمی اینتل از حافظه DDR4 پشتیبانی می‌کنند
به گزارش مردم فردا،پشتیبانی نسل بعدی پردازنده‌های اینتل از فناوری DDR4 اتفاق عجیبی نیست، پردازنده‌های نسل سیزدهمی رپتور لیک از معماری یکسانی با آلدر لیک برخوردار خواهند بود. همچنین هر دو نسل از سوکت دسکتاپی LGA1700 استفاده می‌کنند.

با این حال تا امروز هیچ نشانه مستقیمی از پشتیبانی سری Z790 از DDR4 وجود نداشت. لیست مادربردهای Z790 و H770 شرکت ASRock که به تازگی منتشر شده، نسخه‌های دارای پشتیبانی از DDR4 را نیز شامل می‌شود. لیست پایین کامل نیست و مدل‌های در حال توسعه را به نمایش می‌گذارد.

شرکت ASRock کار بر روی چیپست‌های پرچم‌دار Z790 و میان رده H770 را آغاز کرده است که مدل‌های Taichi و Phantom Gaming Lightning را شامل می‌شود.

در ابتدای سال جاری میلادی نیز خبرهایی از کار Biostar روی سری Z790 و B760 به گوش رسید و حال انتشار اطلاعاتی از محصولات ASRock، از حرکت اینتل به سمت نسل بعدی پردازنده‌ها و چیپست‌ها خبر می‌دهد.

پردازنده‌های سری رپتور لیک اینتل قرار است در فصل سوم یا چهارم سال جاری میلادی با فناوری Intel 7 معرفی شوند. این فناوری تعداد هسته‌های بهینه را تا 16 عدد افزایش خواهد داد. پردازنده‌های نسل سیزدهمی در زمینه اورکلاک نیز بهبود پیدا خواهند کرد.

نسل سیزدهم البته با سیستم‌های مبتنی بر آلدر لیک سازگاری خواهد داشت. اینتل البته هنوز از مشخصات و پیشرفت‌های چیپست‌های سری 700 نسبت به نسل کنونی اطلاعاتی ارائه نداده است.

این مادربردها قرار است با سری X670(E) و B650 که برای پردازنده‌های Zen 4 شرکت AMD آماده می‌شوند، رقابت نمایند.
https://mardomefarda.ir/vdcg.79yrak9z7pr4a.html
منبع : شهر سخت افزار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما