کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسلامی: هیچ یک از اقدامات ایران بدون رعایت نظامات آژانس نیست

ایلنا , 2 تير 1401 ساعت 14:27

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: طبق توافقات عمل می‌کنیم هیچ یک از اقدامات ایران بدون رعایت نظامات نیست و تمام فعالیت های ایران با حضور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و رابطه ما طبق قانون برقرار است.


به گزارش مردم فردا،محمد اسلامی در حاشیه پانزدهمین مجمع عمومی سراسری جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران در رابطه با قطعنامه شورای حکام علیه کشورمان گفت: توافق برجام برای رفع اتهامات علیه کشور بود، ۲۰ سال است که ایران را متهم به ساخت بمب اتم می‌کنند‌. براساس  اطلاعات نادرست صهیونیست ها و منافقین هر روز بازرسی های مختلفی را درخواست می‌کردند، ولی نتوانستند چیزی علیه ایران ارائه دهند.
وی با بیان این‌جمله که برجام مذاکره شد تا به این اتهامات پایان بدهند، تصریح کرد: در برجام موضوع پرونده پی ام دی بسته شده است. یک روز بحث لپ‌تاپ ربوده شده و روز دیگر جاسوسی و مدرک ربوده شده را علم‌ می‌کنند. برجام توافق شد ولی طرف های غربی به آن عمل نکردند و همچنان اتهامات را باقی نگه داشتنه اند. قرار بود برجام این اتهامات را دفع کند. نمی شود که هم این اتهامات را علیه ایران مطرح کنند و هم در بحث برجام به ایران فشار بیاورند.
وی در رابطه با جزییات کاهش تعهدات و افزایش ظرفیت هسته ای گفت: هیچ اتفاق جدیدی نیفتاده است و همه چیز به مذاکره بسته است و داد و ستد است. طبق متن مذاکرات عمل می کنیم نه  یک کلمه کمتر از برجام و نه یک کلمه بیشتر از آن، مذاکرات تمام نشده است. 
وی در پاسخ به این سوال که افزایش ظرفیت غنی سازی را داریم یا خیر خاطر نشان کرد: همه چیز طبق قانون اقدام راهبردی خواهد بود‌. 
اسلامی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با آخرین رایزنی ها با آژانس تصریح کرد: ایران طبق ضوابط آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل می‌کند و ایران عضو پادمان است‌. طبق توافقات عمل می‌کنیم هیچ یک از اقدامات ایران بدون رعایت نظامات نیست و تمام فعالیت های ایران با حضور آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و رابطه ما طبق قانون برقرار است.


کد مطلب: 9051

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/9051/اسلامی-هیچ-یک-اقدامات-ایران-بدون-رعایت-نظامات-آژانس-نیست

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir