کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اوکراین به سامانه ضد موشکی «گنبد آهنین» مجهز می شود

مهر , 31 خرداد 1401 ساعت 18:38

یک شرکت فناوری در آمریکا به اوکراین برای ساخت «گنبد آهنین» خود برای رهگیری کردن موشک‌های روسی کمک فنی خواهد کرد.


به گزارش مردم فردا،به نقل از اسپوتنیک، در حالی که سفیر اوکراین در تل آویو اوایل ماه جاری اعلام کرده بود که کی یف مایل است سامانه دفاع هوایی گنبد آهنین خریداری کند، اکنون یک شرکت فناوری مستقر در سانفرانسیسکو آمریکا قرار است با اوکراین همکاری کند تا این کشور سیستم دفاع هوایی «گنبد آهنین» خود را بسازد.

پیشتر رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که تل آویو از ترس واکنش روسیه، فروش سیستم ضد موشکی گنبد آهنین به کی یف را در سال ۲۰۲۱ ممنوع کرده است.

اما اکنون «اندی کورتزیگ»، مدیر عامل یک شرکت فناوری مستقر در سانفرانسیسکو گفته است که فناوری فعلی اوکراین قدیمی و کند است و وقتی یک موشک در راه است، داشتن یک کامپیوتر کند خیلی مفید نیست.

کورتزیگ پیشنهاد کرد: «اگر بتوانیم آسمان اوکراین را ببندیم، اوکراینی‌ها شانس بیشتری برای پیروزی در این جنگ خواهند داشت.»

شرکت کورتزیگ با گروهی از شرکت‌ها و دانشگاه‌های فناوری محلی با همکاری فرماندهی پدافند هوایی اوکراین قرار است برای توسعه طر ح «پروژه آسمان» با نام «گنبد آهنین اوکراین»، همکاری کند. مسئول این شرکت توضیح داد: «ما به اوکراینی‌ها کمک می‌کنیم تا سیستم‌های رایانه‌ای و سیستم‌های شبکه و نرم‌افزار خود را ارتقا دهند.»

گفته می‌شود این طرح شامل بازسازی یک مرکز فرماندهی ضد موشکی اوکراین و ۴۵ ایستگاه نظارت متحرک برای بهبود چشمگیر دفاع هوایی است که در حال حاضر تنها یک پنجم موشک‌های روسیه را از بین می‌برد.

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه بارها اعلام کرده است که حملات موشکی این کشور فقط تأسیسات و زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار می‌دهد که در انتقال تسلیحات نقش دارند.


کد مطلب: 8973

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8973/اوکراین-سامانه-ضد-موشکی-گنبد-آهنین-مجهز-می-شود

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir