کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت هتل‌ها در قطر برای جام جهانی ۲۰۲۲

ایسنا , 31 خرداد 1401 ساعت 11:27

فورفورتو در گزارشی به شرایط هتل‌های دوحه برای میزبانی از هواداران فوتبال پرداخته است.


به گزارش مردم فردا،به نقل از فورفورتو، اگر به دنبال حضور در کشور قطر برای جام جهانی هستید، هتل های دوحه احتمالاً اولین گزینه ای است که هواداران فوتبال در سر خواهند داشت.صدها هزار هوادار که به قطر سفر می کنند، احتمالاً همین ایده را دارند. بنابراین، گزینه ها در مورد محل اقامت هواداران در قطر تا حدودی محدود است.
گزینه‌هایی که برای مسافران دوحه وجود دارد شامل دهکده‌های هواداران، آپارتمان‌ها، ویلاها، کشتی‌های تفریحی و حتی کشورهای همسایه است. 
خیلی از هتل‌ها برای جام جهانیاز همین حالا رزرو شده‌اند و اکنون پیدا کردن هتل برای اقامت هواداران در طول جام جهانی بسیار سخت است.
هتل‌های دوحه
هتل رتاج الریان که هزینه اقامت در آن هر شب بیش از ۳۰۰ دلار است نزدیک‌ترین هتل به مرکز شهر دوحه است. اکثر بازی ها در استادیوم هایی برگزار می شود که نزدیک دوحه هستند. تنها استثنا استادیوم ال بیت در الخور است که ۵۰ کیلومتر از دوحه فاصله دارد. به علاوه، جام جهانی قطر دارای حمل و نقل عمومی رایگان است و هواداران مشکلی در این زمینه نخواهند داشت.
هزینه اقامت در دیگر هتل‌ها همگی زیر ۲۰۰ دلار در هر شب است. هر اتاق هتل می تواند میزبان چندین مهمان باشد تا قیمت را تقسیم کنند. علاوه بر این، برخی از گزینه‌ها از جمله هتل LaVilla Inn در واقع هتل-آپارتمان هستند. این هتل های آپارتمانی نیز می توانند گزینه خوبی برای اقامت هواداران باشند.
گزینه دیگری که ارزش بررسی دارد رزرو اتاق در عمان از طریق Vrbo یا AirBnb است. ضمنا زمان پرواز بین مسقط و دوحه فقط یک ساعت و سی دقیقه است.
قطر کم‌تر از ۳۰ هزار اتاق هتل دارد و طبق آخرین برآوردها، ۸۰ درصد این اتاق‌ها در حال حاضر به مهمانان فیفا اختصاص داده شده است. پیش‌تر نیز اعلام شده بود که برگزارکنندگان جام جهانی قصد دارند ۱۰۰۰ "چادر سبک" را در صحرا برای طرفداران جام جهانی فوتبال برپا کنند تا در طول جام جهانی از آن‌ها استفاده کنند. قطر امیدوار است که ۱.۲ میلیون بازدید کننده یعنی تقریبا به اندازه نیمی از جمعیت این کشور برای این تورنمنت ۲۸ روزه وارد قطر شوند.
رسانه های خارجی به ویژه انگلیسی ها انتقادهای زیادی از رعایت نکردن حقوق کارگران توسط قطری ها داشته اند. در این بین، گزارش تکان‌دهنده‌ای نشان می‌ دهد از زمانی که قطر در سال ۲۰۱۰ به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب شده است تاکنون ۱۲۰۰ کارگر مهاجر با ملیت‌های هندی و نپالی جان خود را از دست داده‌اند.


کد مطلب: 8968

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8968/وضعیت-هتل-ها-قطر-جام-جهانی-۲۰۲۲

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir