تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۶
جالب است ۰
شاهدان و یکی از مقامات دولتی نیجریه اعلام کردند، افراد مسلح یکشنبه به دو کلیسا در شمال غرب این کشور حمله کرده و جان سه تن را گرفتند؛ حمله‌ای که چند هفته پس از حمله‌ای مشابه در این کشور غرب آفریقا رخ داد که در آن ۴۰ عبادت‌کننده کشته شدند.
حمله به ۲ کلیسا در نیجریه
به گزارش مردم فردا،به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات محلی اعلام کرند، این حمله در منطقه "کاجورو" ایالت "کادونا" چهار روستا را هدف گرفت که منجر به ربوده شدن تعداد نامعلومی از ساکنین و تخریب خانه‌ها شد و مهاجمان نیز توانستند فرار کنند.  

هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت این حمله به کلیساهای کادونا قرار دارد. بخش اعظم نیجریه با مسائل امنیتی دست و پنجه نرم می‌کنند و کادونا یکی از ایالت‌هایی است که با بیشترین ناآرامی‌ها و ناامنی‌ها مواجه بوده است. دست‌کم ۳۲ تن هفته گذشته در منطقه کاجورو در حمله‌ای که چند ساعت در سراسر چهار روستا به طول انجامید، کشته شدند.

عبادت‌کنندگان در روز یکشنبه در این دو کلیسا برای به جا آوردن نیایش جمع شده بودند که ناگهان مهاجمان سر رسیدند و کلیساها را که هر دو در یک منطقه بودند، محاصره کردند.

یکی از شاهدان گفت: پیش از آنکه عبادت‌کنندگان متوجه حضور مهاجمان شوند، توسط این افراد ترور شدند. اکثر قربانیان ربوده شده متعلق به کلیسای باپتیس بودند در حالی که سه کشته این حمله کاتولیک بودند.

دولت ایالت کادونا کشته شدن این سه تن توسط مهاجمان را تایید کرده و گفت، گشت‌زنی‌های امنیتی در این منطقه همزمان با آغاز روند تحقیقات در حال انجام است.
https://mardomefarda.ir/vdca.ynak49noa5k14.html
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین