کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روسیه: عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا پایان غم‌انگیزی دارد

ایرنا , 30 خرداد 1401 ساعت 13:57

«ویاچسلاو ولودین» رئیس دومای روسیه در اظهاراتی اوکراین را عضو مناسبی برای اتحادیه اروپا ندانست و پایان این اقدام را غم‌انگیز توصیف کرد.


به گزارش مردم فردا،به نقل از شبکه خبری الجزیره، رئیس پارلمان روسیه در واکنش به پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا گفت که اوکراین "به هیچ وجه" نامزد مناسبی برای عضویت در اتحادیه اروپا نیست.

«ویاچسلاو ولودین» در اکانت تلگرام خود نوشت: «فساد مطلق، جنایت افسارگسیخته، قدرت الیگارشی و اقتصاد ویران از ویژگی‌های اوکراین امروز است. وی افزود: اروپا از تمامی این شرایط آگاه است، اما میل به تضعیف روسیه در آن غالب است.

ولودین تاکید کرد: اتحادیه اروپا با ۲۷ عضو آماده است تا به اوکراین وضعیت نامزدی بدهد، زیرا واشنگتن و بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) می خواهند به دشمنی با روسیه ادامه دهند.

وی با بیان اینکه نتیجه پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا پایانی غم‌انگیز خواهد داشت، افزود این اتحادیه در نهایت استقلال خود را از دست خواهد داد.

اوکراین چهار روز بعد از شروع حمله روسیه در ۲۴ فوریه (۵ اسفند) خواستار عضویت در اتحادیه اروپا شد و در کمتر از یک ماه بعد از دیدار «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا از کی‌یف، تایید این نهاد را برای طی مراحل عضویت دریافت کرد.


کد مطلب: 8947

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8947/روسیه-عضویت-اوکراین-اتحادیه-اروپا-پایان-غم-انگیزی

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir