تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۰۰
جالب است ۰
سر پل مک ‌کارتنی، خواننده، ترانه‌سرا و آهنگساز انگلیسی که عمده شهرتش به‌خاطر عضویت در گروه موسیقی راک "بیتلز" و خوانندگی و دونوازی به همراه جان لنون فقید بوده است، امروز ۸۰ ساله شد. او که از ستارگان درخشان دنیای موسیقی است و لقب اسطوره را بدون دلیل کسب نکرده، در نوجوانی شروع به ترانه‌سرایی کرد و نواختن پیانو و گیتار را در خانه و با تلاش خودش آموخت.
کنسرت مشترک جان لنون با پل مک کارتنی ۴۰ سال پس از مرگش!
به گزارش مردم فردا،این ستاره که در طول دوران فعالیت حرفه‌ای‌اش ۶۰ لوح طلایی دریافت کرده است در سال ۱۹۶۰ به همراه جان لنون، خواننده و کنشگر اجتماعی انگلیسی مشهور، گروه "بیتلز" را تشکیل دادند و یکی از موفق‌ترین همکاری‌ها در تاریخ موسیقی را رقم زدند. می‌توان گفت بیشتر ما دست‌کم با چند آهنگ این گروه راک آشناییم و از آن‌ها خاطراتی داریم، ازجمله این آهنگ‌ها می‌توان به "هی جود"، "پنی لین"، "بگذار باشد" و "دیروز" اشاره کرد.

اکنون پل مک‌ کارتنی در آغاز دهه ۹۰ زندگی‌اش تصمیم گرفته است به‌رسم یادبود یک اجرای دونفره مجازی با دوست و همکاری قدیمی‌اش، جان لنون که در سال ۱۹۸۰ به ضرب گلوله اسلحه یکی از طرفدارانش کشته شد، داشته باشد.

این اسطوره دنیای راک قرار است برای اجرای این برنامه‌ به بریتانیا سفر کند تا هفته آینده در جشنواره موسیقی سالانه گلاستونبری که امسال از ۲۲ تا ۲۶ ژوئن برگزار می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های هنرهای نمایشی در جهان است، با جان لنون یک دوئت (دو نوازی) مجازی داشته باشد.
بر اساس گفته‌های منابع نزدیک مک‌کارتنی به رسانه خبری دیلی‌میل، در این برنامه، چند فیلم از جان لنون در حال اجرای آهنگ I've Got a Feeling از آلبوم "بگذار باشد" روی صفحه نمایشگر بزرگ سالن پخش می‌شود و مک‌کارتنی او را همراهی خواهد کرد.

رفاقت پل مک‌کارتنی و جان لنون بعد از مشاجره بر سر چند ترانه و متلاشی شدن گروه "بیتلز" خاتمه یافت، اما پس از مرگ غم‌انگیز لنون، مک‌کارتنی به شکلی با دوست فقیدش آشتی کرد و دست‌کم به گفته خودش، آخرین دیدار این دو هنرمند لیورپولی دوستانه بوده است. به نظر می‌رسد این رفاقت هنوز ادامه دارد و مک‌کارتنی با این ادای احترام بر آن تاکید می‌‌کند.
https://mardomefarda.ir/vdcc.0q4a2bqoxla82.html
منبع : ایران آرت
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما