کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرجام خواهی طرفداران آسانژ برای عدم استرداد وی به آمریکا

تسنیم , 30 خرداد 1401 ساعت 17:30

طرفداران جولیان آسانژ پس از تایید حکم استرداد وی به آمریکا از سوی وزیر کشور انگلیس، اعلام کردند که با این رای مبارزه خواهند کرد.


به گزارش مردم فردا،طرفداران جولیان آسانژ پس از تایید حکم استرداد وی به آمریکا از سوی وزیر کشور انگلیس، اعلام کردند که با این رای مبارزه خواهند کرد و اجازه نخواهند داد وی به آمریکا مسترد شود.

استلا آسانژ همسر جولیان آسانژ،که ابتدای سال جاری در زندان با وی ازدواج کرده بود، اعلام کرد ما در پایان راه نیستیم. ما با این رای مبارزه خواهیم کرد. ما از تمام مسیرهای ممکن برای فرجام خواهی استفاده خواهیم کرد.

«جن رابینسون» وکیل آسانژ نیز از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواست تا اتهامات علیه آسانژ را لغو کرده و از دولت استرالیا نیز خواست تا برای آزادی وی فشار وارد کند.

وی افزود: ما تمام راه ها برای عدم استرداد آسانژ به آمریکا را از طریق دادگاه های انگلیس طی خواهیم کرد و حتی اگر لازم باشد موضوع را در دادگاه حقوق بشر اروپا نیز فرجام خواهی می کنیم.

گروهی از طرفداران بنیان گذار سایت افشاگر ویکی لیکس، آمریکا را متهم کردند که مانع از انتشار گزارش موضوعات امنیتی قانونی در این باره می شود.

آنها در بیانیه ای اعلام کردند جولیان هیچ کار اشتباهی انجام نداده و او یک جنایتکار نیست. او یک روزنامه نگار و ناشر است و اکنون برای انجام وظیفه حرفه ای خود دستگیر شده است. 

امضای حکمی از سوی پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس در روز جمعه جولیان آسانژ، موسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس را یک قدم به استرداد به ایالات متحده آمریکا نزدیک‌تر کرد.

جولیان آسانژ به دلیل افشاگری‌های وب‌سایت ویکی‌لیکس در خصوص آمریکا از جمله جنایات جنگی این کشور در افغانستان در آمریکا با اتهام جاسوسی روبرو است و در صورت محاکمه ممکن است به حبس تا 175 سال محکوم شود.

روزنامه دیلی‌میل نوشته وزیر کشور انگلیس حکم صادرشده از سوی دادگاهی در انگلیس را مهر کرده است. این حکم، خواستار استرداد جولیان آسانژ به آمریکا برای رسیدگی به اتهامات او است. آسانژ که در حال حاضر در زندانی در جنوب لندن نگهداری می‌شود 14 روز برای اعتراض به حکم دادگاه فرصت دارد.

ویکی‌لیکس در بیانیه‌‌ای با توجه به اقدام وزیر کشور انگلیس، امروز را روزی سیاه برای آزادی مطبوعات و دموکراسی در انگلیس خوانده و گفته پریتی پاتل تصمیم گرفته اقدام درستی انجام ندهد. استیلا موریس، همسر جولیان آسانژ که در ماه آوریل با او ازدواج کرد گفت: «هر کسی که در این کشور دغدغه آزادی بیان دارد باید از اینکه وزیر کشور، حکم استرداد آسانژ به آمریکا را امضا کرده شرمسار باشد.»

پیش از این رسانه‌ها گزارش داده‌اند مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در دوران حضورش در این سمت نقشه‌ای برای ترور جولیان آسانژ طراحی کرده بود که البته به اجرا در نیامد.

دادگاه وست مینستر انگلیس حدود 2 ماه پیش به طور رسمی حکم استرداد جولیان آسانژ بنیان گذار سایت ویکی لیکس به آمریکا و مواجه شدن با اتهامات مربوط به جاسوسی را صادر کرد.

مقامات دولت استرالیا پس از تایید حکم استرداد جولیان آسانژ بنیان گذار سایت افشاگر ویکی لیکس به آمریکا، اعلام کردند در این مورد هیچ مداخله ای نکرده و هیچ گونه نقشی ایفا نخواهند کرد.

وزیر دارایی استرالیا اعلام کرد آسانژ به عنوان شهروند استرالیا مستحق دریافت کمک های کنسولی است. ما تنها از دولت خود انتظار داریم که از طرف های آمریکایی و انگلیسی درباره رفتار منصفانه و بشردوستانه با آسانژ، مطمئن باشد.


کد مطلب: 8925

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8925/فرجام-خواهی-طرفداران-آسانژ-عدم-استرداد-وی-آمریکا

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir