کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاریخ تجهیز نانوایی‌های مشهد به کارت‌خوان هوشمند اعلام شد

خراسان , 29 خرداد 1401 ساعت 19:30

رئیس اتاق اصناف مشهد از تجهیز نانوایی های مشهد به کارت خوان هوشمند از اول تیرماه خبرداد اما زمان اجرای طرح فعلا نامشخص است.


به گزارش مردم فردا،پروژه هوشمند سازی نانوایی‌ها در کشور بعد از اجرای  طرح اصلاح یارانه آرد از اردیبهشت‌ به‌صورت آزمایشی در برخی شهرهای کشور شروع شد تا نواقص این پروژه برطرف و پس از آن در سراسر کشور عملیاتی شود. بر اساس پایلوت اولیه؛ نانوایی‌ها به یک دستگاه کارت‌خوان ویژه مجهز می‌شوند که فروش نان را تنها از طریق این دستگاه به مردم عرضه کنند. این دستگاه با کارت‌خوان‌های معمولی تفاوت زیادی دارد و مانند یک صندوق فروشگاهی کوچک عمل می‌کند.
اول تیرماه تجهیز رسمی
کلان‌شهر مشهد حدوددوهزارو 400 نانوایی فعال دارد و بنا ست در قالب این پروژه همه نانوایی‌های مشهد به کارت‌خوان هوشمند مجهز شوند. بنا نژاد رئیس اتاق اصناف مشهد در گفت وگو با خراسان رضوی دراین‌باره  اظهار کرد: نصب کارت‌خوان‌ها به‌صورت آزمایشی طی یکی دو روز گذشته در برخی مناطق مشهد شروع‌شده اما به‌صورت رسمی نصب این دستگاه‌ها از اول تیرماه در نانوایی‌های مشهد آغاز می‌شود.رئیس اتاق اصناف مشهد درباره جزئیات این طرح افزود: زمان شروع این طرح باید از سوی هیئت دولت ابلاغ شود و فعلاً زمان آن مشخص نیست اما تجهیز نانوایی‌ها به کارت‌خوان ویژه و هوشمند سازی آن‌ها شروع‌شده تا برخی ایرادات اگر وجود داشته باشد برطرف شود. در کل کشور حدود 80 هزار نانوایی فعالیت می‌کنند که سهمیه استان خراسان رضوی هم مشخص است و شرکت طرف قرارداد متعهد به تأمین کارت‌خوان برای همه نانوایی‌ها شده است.وی گفت: سهمیه‌ای برای استان مشخص‌شده و قرار بود ابتدا از شهرهای کوچک و شهرستان‌ها آغاز شود والان تصمیم بر این است که در کلان‌شهر مشهد هم به‌صورت همزمان تجهیز انجام شود  که قرار است تمامی دوهزارو 300 یادوهزارو 400 نانوایی مشهد به این دستگاه‌ها تجهیز شوند.
قیمت نان برای مردم تغییر نمی کند
رئیس اتاق اصناف تأکید کرد: مردم توجه داشته باشند که با شروع این طرح قرار نیست قیمت نان تغییر کند و مردم نان را با همین قیمت فعلی خریداری می‌کنند. تنها تفاوت این است که تا پیش‌ از این یارانه آرد به گندم داده می‌شد و با اجرای این طرح یارانه به‌صورت مستقیم به نانوایی پرداخت می‌شود. یعنی زمانی که یک شهروند یک نان سنگک خریداری می‌کند و از این دستگاه کارت می‌کشد مبلغی با نرخ فعلی نان از حسابش کسر می‌شود. قیمت نان یارانه‌ای با نان آزاد متفاوت است که مابه ازای آن به نانوا تعلق می‌گیرد. اگر نان سنگک آزاد 10 هزار تومان باشد و مشتری 2 هزار تومان بابت آن از کارت‌خوان کارت بکشدمابه‌التفاوت 8 هزار تومانی به‌عنوان سهمیه به نانوا تعلق می‌گیرد.
بنا نژاد افزود: با اجرای این طرح همه نانوایی‌ها در یک سطح قرار خواهند گرفت و نانوایی دولتی، نیمه‌دولتی  یا آزاد پز نخواهیم داشت و باید آرد را بر اساس میزان فروشی که در دستگاه کارت‌خوان ثبت کرده‌اند ،خریداری کنند و مابه التفاوت  قیمت آرد را دولت بر اساس میزان فروش ثبت‌شده در دستگاه به نانوایی‌ها پرداخت خواهد کرد.
کارت خوان ها به صورت آفلاین هم کار می کنند
وی درباره این که ممکن است کارت خوان ها کارایی لازم را نداشته باشند ،
گفت: کارت خوان هایی که بناست نانوایی ها به آن تجهیز شوند ویژه اند، یعنی به صورت آفلاین هم کار می کنند، برق قطع شود این دستگاه ها از کار نخواهند افتاد و مشکل اینترنت هم روی کار دستگاه تاثیر نخواهد گذاشت. 
البته هر سیستمی ممکن است ایراداتی داشته باشد که  باید شناسایی و برطرف شود.


کد مطلب: 8879

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8879/تاریخ-تجهیز-نانوایی-های-مشهد-کارت-خوان-هوشمند-اعلام

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir