تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۰۰
جالب است ۰
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، ارتش این کشور صدها پایگاه نظامی اوکراین را هدف قرار داده و پست های فرماندهی، سکوهای موشکی و انبارهای تسلیحات غربی را منهدم کرده است.
روسیه از انهدام پایگاه نظامی و سامانه موشکی اوکراین خبر داد
به گزارش مردم فردا،ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه در یک نشست خبری گفت: ”تسلیحات هوایی و زمینی با دقت بالا در مناطق کرمنچوک و لیزیچانسک، تأسیسات فناوری پالایش نفت و تاسیسات ذخیره سوخت برای تامین تجهیزات نظامی اوکراین در دونباس را ویران کردند.”

وی افزود: هوانوردی عملیاتی و تاکتیکی ۶۲ منطقه تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراین را بمباران کرد که در نتیجه آن بیش از ۱۶۰ نازی تندرو کشته و سامانه موشکی ضد هوایی Buk-M۱ در نزدیکی شهر کامیشواخا در جمهوری خلق لوگانسک منهدم شد.  

سخنگوی وزارت دفاع توضیح داد که سامانه‌های پدافند هوایی روسیه یک هواپیمای سوخو-۲۵ اوکراینی را در منطقه کامیشواخا و یک هلیکوپتر Mi-۲۴ را در منطقه آرخانگلسک سرنگون کردند و هشت پهپاد اوکراینی را در شهرهای بورووینکی در جمهوری خلق لوگانسک سرنگون کردند.

وی همچنین با اشاره به اینکه چهار موشک بالستیک اوکراینی (توچکا او) در مناطق استاخانوف، کالینوف و آلمازنایا جمهوری خلق دونتسک رهگیری شد.

کوناشنکوف افزود: نیروهای موشکی و توپخانه روسیه ۱۸۰ منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی را بمباران کردند و ۱۶ پست فرماندهی و ۳۲ موقعیت توپخانه را منهدم کردند.

وی تأکید کرد که در مجموع  از آغاز عملیات ویژه نظامی بالغ بر ۲۰۶ هواپیما، ۱۳۲ هلیکوپتر و ۱۲۴۱ هواپیمای بدون سرنشین، ۳۴۳ سامانه موشکی ضد هوایی، ۳۶۱۳ تانک و سایر خودروهای جنگی زرهی منهدم شده است.
https://mardomefarda.ir/vdci.yavct1av5bc2t.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین