تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴
جالب است ۰
نشریه پولیتیکو گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا در حال بررسی ارسال چهار موشک‌انداز در قالب بسته های کمکی به اوکراین است.
پولیتیکو: پنتاگون در حال ارسال موشک‌اندازهای جدید به اوکراین است
به گزارش مردم فردا،پولیتیکو شنبه شب نوشت: در صورت تایید کاخ سفید برای ارسال محموله جدید، این وزارتخانه تعداد سامانه های موشکی توپخانه ای به اوکراین را دو برابر می کند. همانطور که نیروهای اوکراینی و روسیه به نبرد توپخانه دوربرد خود در شرق اوکراین ادامه می دهند.

آمریکا پیش از این نیز چهار فروند از موشک انداز متحرک HIMARS را همراه با مهمات دقیق به اوکراین ارسال کرده بود که می تواند اهدافی را در ۴۸ مایلی دورتر مورد حمله قرار دهد.

در کنار آمریکا، انگلیس نیز سه فروند از یک سلاح مشابه به نام M۲۷۰ ساخت آمریکا را با برد ۵۰ مایل به اوکراین ارسال کرده بود و آلمان همچنین این هفته اعلام کرد که سه فروند سلاح M۲۷۰ این هفته به اوکراین ارسال خواهد کرد.

از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه، واشنگتن حدود ۵۳ میلیارد دلار به کی‌یف کمک کرده است که از این میان ۳. ۸ میلیارد دلار مربوط به کمک‌های نظامی واشنگتن به اوکراین می‌شود.

آمریکا تاکنون بیش از ۷۰۰ فروند پهپاد انفجاری موسوم به "سویچ بلید" را در بسته‌های نظامی ارائه شده به نیروهای اوکراینی قرار داده است.

از سوی دیگر پنتاگون ۱۲۱ فروند پهپادهای "فونیکس گوست" را در اختیار اوکراین قرار داده است. این پهپادها قابلیت‌های مشابهی با نوع"سویچ بلید" دارند اما آمریکا آن‌ها را با توجه به خواسته‌های اوکراین طراحی و تولید کرده است.

همچنین تاکنون، آمریکا بیش از پنج هزار و ۵۰۰ موشک جاولین به اوکراین تحویل داده است. موشک‌های جاولین یک نوع موشک قابل حمل و هدایت شونده ضد تانک هستند که می‌توانند توسط سربازان حمل شده یا بر روی یک خودروی زرهی نصب شوند.
https://mardomefarda.ir/vdce.f8vbjh8v79bij.html
منبع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین