کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جزئیات دیدار هیأت پارلمانی کرواسی با امیرعبداللهیان در تهران

ایسنا , 29 خرداد 1401 ساعت 13:05

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با رئیس و اعضای هیأت پارلمانی کرواسی که به تهران سفر کرده‌اند با اشاره به گفتگوها و رایزنی های بعمل آمده بین مقامات جمهوری اسلامی ایران و کرواسی طی ماههای اخیر نسبت به توسعه مناسبات دو کشور ابراز علاقمندی کرد .


به گزارش مردم فردا،حسین  امیرعبداللهیان در این دیدار به جایگاه تأثیرگذار دیپلماسی پارلمانی و نیز سیاست خارجی متوازن در دولت سیزدهم اشاره و اظهار کرد:  جمهوری اسلامی ایران هیچگونه محدودیتی برای توسعه مناسبات با جمهوری کرواسی ندارد و مجالس دو کشور نقش مهمی در حمایت از مناسبات فیمابین ایفا می کنند .

 وزیر امور خارجه کشورمان ارتقا سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور را مهم دانست و ابراز امیدواری کرد که پنجمین دور اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و کرواسی بزودی برگزار شود. 

تشریح آخرین وضعیت مذاکرات لغو تحریم های ظالمانه و مواضع اصولی کشورمان در این خصوص از دیگر محورهای مطروحه در ملاقات هیات پارلمانی کرواسی با وزیر امورخارجه کشورمان بود.

در این دیدار «زلاتکو حسنبگوویچ» رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران‌،  ضمن ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران در معیت اعضای گروه دوستی پارلمانی و دیدار با مقامات کشورمان، اقدام جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین کشور آسیایی که استقلال کرواسی را برسمیت شناخت را به عنوان یک برگ زرین در تاریخ دیپلماسی کرواسی و سابقه مناسبات دو کشور ذکر کرده و  تبادل نظر و گفتگو با مقامات کشورمان برای پیرامون توسعه روابط دو کشور از جمله اهداف سفر هیئت پارلمانی کرواسی ذکر کرد.

 هیئت پارلمانی کرواسی با اشاره به سابقه کهن و اشتراکات زیاد فرهنگی میان دوملت ایران و کرواسی آمادگی خود برای حمایت از مناسبات دو کشور و امضای سند همکاریهای فرهنگی  اعلام کرد . 

در این ملاقات ، آقایان علی اصغر خانی و حسین حسین زاده رئیس و عضو دیگر گروه دوستی  پارلمانی ایران و کرواسی نیز آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به ارتقا مناسبات ایران و کرواسی در زمینه های مختلف و تبادل هیات های پارلمانی میان‌دو کشور را اعلام کردند .


کد مطلب: 8863

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8863/جزئیات-دیدار-هیأت-پارلمانی-کرواسی-امیرعبداللهیان-تهران

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir