کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل «کمیته رفاهیات» به منظور بررسی مشکلات ورزشکاران

مهر , 29 خرداد 1401 ساعت 4:00

به گفته سخنگوی کمیسیون ورزشکاران، به زودی در ساختار این کمیسیون و به منظور بررسی مشکلات و معضلات مربوط به قهرمانان و پیشکسوتان و تصمیم‌گیری برای آنها «کمیته رفاهیات» تشکیل خواهد شد.


به گزارش مردم فردا،محمد بیداریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به نشست اخیری که اعضای کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک با سیدرضا صالحی امیری ریاست این کمیته داشتند در مورد مصوب آن توضیح داد و اینکه بنا به پیشنهادهای مطرح شده، به زودی اعضای کمیسیون نشست‌هایی جداگانه با وزیر ورزش، مدیریت شرکت توسعه و اماکن ورزشی و مدیر ورزش شهرداری تهران خواهند داشت.
اختصاص بودجه ۵ میلیاردی برای کمیسیون ورزشکاران
وی در آغاز به تصویب بودجه ۵ میلیارد تومانی برای کمیسیون ورزشکاران اشاره کرد و گفت: از ابتدا قرار بر این بود تا کمیسیون ورزشکاران به منظور پیگیری فعالیت‌ها و رسیدگی به درخواست‌های واصله از بودجه‌ای مستقل برخوردار باشد. در همین راستا و در همین نشست اخیر، با پیشنهاد صالحی امیری بودجه ۵ میلیاردی برای کمیسیون مصوب شد. ۲.۵ میلیارد از این بودجه باید صرف قهرمانان شود و ۲.۵ میلیارد هم به پیشکسوتان اختصاص یابد.
«کمیته رفاهیات» شکل می‌گیرد
سخنگوی کمیسیون ورزشکاران در پاسخ به این پرسش که «بررسی مشکلات و معضلات ورزشکاران به منظور اختصاص بودجه‌ای به آنها بر چه مبنایی انجام می‌شود؟»، خاطرنشان کرد: بررسی اولیه پرونده ورزشکاران و درخواست واصله از آنها در کمیسیون ورزشکاران انجام می‌شود. به همین منظور مقرر شد «کمیته رفاهیات» در ساختار این کمیسیون تشکیل شود تا به صورت مستقیم معضلات مربوط به ورزشکاران را بررسی کند. طبق طرج پیشنهادی، رقم اولیه توسط کمیسیون و در این کمیته مطرح می‌شود اما اختصاص آن به ورزشکاران موردنظر منوط به مصوبه هیأت اجرایی خواهد بود. تعیین رقم کمکی هم طبق یک آئین نامه انجام می‌شود.
معضل «بیمه» ورزشکاران به وزیر ورزش کشیده شد
بیداریان همچنین با بیان اینکه مسئله بیمه ورزشکاران همچنان یکی از دغدغه‌های کمیسیون ورزشکاران است، از پیشنهاد مطرح شده برای رسیدگی به این مسئله در حضور وزیر ورزش خبر داد و گفت: در نشست هفته گذشته آقای صالحی امیری پیشنهاد برگزاری چنین نشستی را مطرح کرد و حتی تاکید داشت هماهنگی لازم برای انجام نشست را هم خودش پیگیری خواهد کرد. امیدواریم در نشست با وزیر ورزش بتوانیم موضوع بیمه ورزشکاران را به سرانجامی برسانیم.
اعتباری برای بیمه ورزشکاران اختصاص می‌یابد؟
وی در واکنش به اینکه «به نظر می‌رسد موضوع بیمه برای ورزشکاران نیازمند مسائلی است. در این زمینه پیش بینی شده است؟»، گفت: قاعدتاً رسیدگی به بیمه ورزشکاران و نتیجه گیری از آن وابسته به زوایا و مهیا شدن شرایط زیادی است. قطعاً باید ردیف بودجه‌ای در وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک یا فدراسیون‌ها به این موضوع اختصاص یابد. در هر صورت قرار است در نشست موردنظر با وزیر ورزش از حضور یک کارشناس بیمه هم بهره مند باشیم تا موضوع به صورت اساسی و ریشه‌ای بررسی شود.
مهیا شدن شرایط استفاده از اماکن ورزشی برای پیشکسوتان در نشست با عاصم یوسفی
نشست با علیرضا عاصم یوسفی مدیریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یکی دیگر از موضوعات پیشنهادی بود که در نشست اعضای کمیسیون ورزشکاران با صالحی امیری مطرح و تصویب شد. بیداریان در این زمینه گفت: انجام این نشست به منظور فراهم شدن امکانات و شرایط لازم برای استفاده قهرمانان و پیشکسوتان از اماکن ورزشی و تجهیزات شأن در سراسر کشور در برنامه است. قطعاً این موضوع نیازمند همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است تا با ورود و همراهی مدیریت این شرکت بتوانیم این امتیاز را برای ورزشکاران و به ویژه پیشکسوتان فراهم کنیم.
نشست کمیسیون ورزشکاران با مدیریت ورزش شهرداری تهران
سخنگوی کمیسیون ورزشکاران همچنین به برنامه پیشنهادی برای دیدار هیأت رئیسه این کمیسیون با حسین اوجاقی ریاست ورزش شهرداری تهران خبر داد و گفت: اینکه مدال آوران و ورزشکاران المپیکی بتوانند در اماکن ورزشی تهران سهمی داشته باشند هدف از برگزاری نشست موردنظر خواهد بود. البته اینکه دقیقاً چه پیشنهادی از طرف کمیسیون در این زمینه مطرح شود هنوز مشخص نیست اما به طور کلی هدف این است که در مزایده‌ها برای اماکن ورزشی تهران جایگاهی هم برای مدال آوران در نظرگرفته شود.
«استخدام» ورزشکاران را به سرانجام می‌رسانیم
بیداریان با بیان اینکه یکی دیگر از موضوعات مطرح در نشست با صالحی امیری مربوط به استخدام مدال آوران بر اساس آئین نامه ابلاغی دولت بود، تصریح کرد: تا به امروز البته موانعی در این زمینه وجود داشته که برای برخی مدال آوران و قهرمانان مشکل ساز شده است. قرار بر این شد طبق آئین نامه موضوع استخدام آنها در دستگاه‌های دولتی با جدیت بیشتر توسط کمیسیون ورزشکاران پیگیری شود و به سرانجام برسد.
برگزاری نشست رسمی کمیسیون پیش از بازی‌های اسلامی
کمیسیون ورزشکاران که از دی ماه سال گذشته تا به امروز هیچ نشستی نداشته است، اولین نشست رسمی خود در سال جاری را پیش از بازی‌های کشورهای اسلامی برگزار می‌کند. محمد بیداریان در این زمینه گفت: طی ماه‌های اخیر به دلیل مسائل مختلف که عمدتاً درگیری اعضا در اردوهای ملی بود، نتوانستیم نشستی داشته باشیم اما قطعاً تا پیش از اعزام اولین گروه کاروان ایران به قونیه این نشست را تشکیل خواهیم داد.


کد مطلب: 8815

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8815/تشکیل-کمیته-رفاهیات-منظور-بررسی-مشکلات-ورزشکاران

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir