کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش ایران به ادعای روزنامه آمریکایی درباره سایت نطنز: آژانس در جریان است

نورنیوز , 28 خرداد 1401 ساعت 19:17

نیویورک تایمز امروز در گزارشی مدعی شد که ایران در حال حفر شبکه گسترده‌ای از تونل‌ها در جنوب سایت هسته‌ای نطنز است و سعی کرد فعالیت‌های عمرانی در نطنز را اقدامی مخفیانه و تهدیدآمیز جلوه دهد؛ موضوعی که با واکنش سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران مواجه شد.


به گزارش مردم فردا،بهروز کمالوندی در این خصوص به «نورنیوز» گفت: با وجود اینکه ایران تعهدی در ارائه اطلاعات فراپادمانی ندارد اما از آغاز اقدامات عمرانی برای جابجایی فعالیت‌های کارخانه تسای کرج به اطراف سایت نطنز، آژانس را در جریان قرار داد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: این جابجایی با هدف افزایش ضریب حفاظت از تاسیسات صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان صورت گرفته و با اطلاع آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شفافیت کامل اقدامات کشورمان، تردیدی نیست که فضاسازی‌های رسانه‌های وابسته به جریان صهیونیستی برای ایجاد ابهام و سوء استفاده‌های سیاسی راه به جایی نخواهد برد.

کمالوندی گفت: به‌دنبال عملیات تروریستی سال گذشته علیه مجتمع تولید سانتریفیوژ در کارخانه تسای کرج، تصمیم گرفته شد تدابیر امنیتی به‌ویژه در خصوص تاسیسات حساس تشدید شود و به همین دلیل اماکن تولید سانتریفیوژ با هدف افزایش ضریب حفاظتی و امنیتی آنها افزایش یافته است.

به گفته وی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اجرای وظایف صیانتی خود کوتاهی داشته است؛ به‌طوری‌ که حتی در حد محکوم کردن اقدامات تروریستی علیه تاسیسات کشورمان نیز اقدامی انجام نداد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پایان گفت: ایران در حالی‌ که هیچ‌گونه تعهد پادمانی برای اعلام فعالیت‌هایی که با هدف افزایش قابلیت‌های پدافند غیرعامل تاسیسات هسته‌ای و ایجاد کارگاه‌های زیر زمینی به منظور انتقال بخشی از فعالیت‌ها به مکان‌های جدید ندارد، اما همه این اقدامات را که همچنان ادامه دارد به اطلاع آژانس رسانده است.


کد مطلب: 8810

آدرس مطلب :
https://www.mardomefarda.ir/news/8810/واکنش-ایران-ادعای-روزنامه-آمریکایی-درباره-نطنز-آژانس-جریان

مردم فردا
  https://www.mardomefarda.ir